God råd søges. Udfyld af fundamentblokke i trin

Hej

Jeg har en mur af fundamentblokke som jeg skal ha udfyldt. De første 3 skifte går fra den ene ende til den anden og er ikke noget problem, men så fra skifte 4 stopper skiftet 80 cm fra enden, skifte 5 stopper så 80 cm fra ende af skifte 4 også videre. Så den trapper sig op af. Hvordan undgår man at betonen fra skifte 4, 5 også videre presser sig oven ud i enden af den underliggende skifte? 

Jeg får muren fyldt med færdig leveret beton, så jeg har ikke rigtig mulighed for at tage et skifte af gangen. 

Skal jeg bare bestille beton, som er ret fast? Sætmål??? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det sikreste er at lave en forskalling. Det gjorde jeg i sin tid da jeg lavede noget tilsvarende. 

Forskalling op til fundablokke er enkelt at fremstille af almindelig udskud. (udskud er de billigste brædder fra tømmerhandleren)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det sætter med det samme du vibrerer det. Jeg satte en plade på enden og ikke andet. Du skal få det med 16mm max i tilsæt. Sætmål kan de hjælpe med når du bestiller bare fortæl hvad du skal bruge det til.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Beton er jo ikke flydende som vand, det løber stort set ikke opad. 

Ofte kan man få det til at passe med at man hugger de 2 ender af på sokkelsten. Så er der automatisk ende i de sten. Men da det skal opsættes i forbandt må det flyttes for hver anden række , så de får en "åben ende". Der må så den omtalte plade på, som kan holdes med et par skruetvinger ind omkring sokkel, og så en kile eller 2 til at presse pladen ind.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis