Hvem har lavet denne lort??

i kanten under min "trappe" ud til haven finder jeg denne lort, jeg har tidligere fundet nogen lorte under havebordet, men tænkte bare det var katte, men denne gang fandt jeg ligesom noget rede materiale under "trappen" som kunne ligne dyret har haft rede vinteren igennem.. 

men hvem har lavet den, den ser for stor ud til at være en rotte, men der er ikke meget plads under trappen så det kan ikke være en kat som jeg først troede..

det kan tilføjes at lorten er ca 7-8 cm lang. og dyret åbenbart er glad for solsikkefrø...

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kunne det ikke være et pindsvin?


Søren O

Ja det kunne umiddelbart godt minde om en pindsvine høm høm.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

laver de så store lorte?, de pinsvin jeg plejer og se er ikke meget mere end 20 cm lange, hvordan kan de lave en lort der er 6-8 cm lang?? og ikke mindt 1½ cm i diameter

Hvis man bruger udelukkelsesmetoden er det nok ikke Kanin, Får, Lama, Tyrannosaurus rex, Mammut, Argentinosaurus, Hest, Gris og Ko lort.   

Ps. Jeg vil ikke udelukke det er fra et mårdyr. Her et foto af lort fra en husmår

hmm kunne nok godt være en mår så, hvor store er de, det sted den har haft "rede" er indgangen ca 10-12 cm høj og 20 cm bredt, og ca 70 cm lang.. kan den komme derind?

Det siges at bare der er et hul på størrelse med et almindelig hønseæg, kan den komme ind. 

Det er en en husmår så, læste lige om deres lort, at den går ud i en spids, ligesom man kan se på billedet.. hmm laver de så rede samme sted hver år, for så må jeg jo finde på noget så den kan holde sig væk.

der lå også skaller fra solsikke inde i vores gasgrill, som stod tæt på under et dække, de kan selvfølgelig være blæst derind, men den kan jo også have brugt det som sin dagligstue..


Mit bedste bud er at du eller det nærmeste nabolag et eller andet sted huser en husmår og at den selvfølgelig lægger visitkort hvor den færdes - jeg tror ikke den bor under trappen og gasgrillen. Her er der nok mere tale om et andet (gnaver)dyr med en forkærlighed for solsikkefrø. Det er i hvert fald højest udsædvanlig at kødædende mår spiser kerner. (Måske har måren været på jagt efter og ædt det dyr).  

Ps. Nogle steder vurdere man til tider at husmåren er til mindre skade, end mange gnavere (mus og rotter), og den derfor gerne benyttes som levende musefælde.  

Husmår på loftet i isolering er meget skadelig. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis