Maling af jernlåge/gitter

Hej

Jeg har brug for lidt input til, hvordan jeg bedst griber opgaven an. Vedhæftet er billede af det jeg skal have malet - det er steder med rust. 

Jeg tænker at male med Hammerreit Sort - men skal jeg mat-slibe emnet først og hvis ja - hvilket værktøj bruger man så? Der er ca 7.000 kringelkroge ;-)


Input, ideer og tanker er meget velkomne 😃

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ingen billede. (så kan jeg se billederne)

Det er det bedste at matslibe inden maling, måske du kan komme til med en stålbørste, nogle af de ufremkommelige steder.

Skal det være helt perfekt, kunne du få den sandblæst, det kommer ind i alle kroge.

En roterende stålbørste på boremaskinen kunne være en mulighed, så får du fjernet det løse, og lidt af rusten. (husk sikkerhedsbriller)


Vi prøver igen, i morgen --

Du kommer jo langt på de lodrette med almindelig sandpapir / smergellærred. Vikle det omkring og kør op og ned. Og så forslaget med stålbørster for resten. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

For mange år siden hjalp jeg en kammerat med at restaurere hans veteranbil fra begyndelsen af 30'erne. (den blev senere brugt som rekvisit som taxa i Matador, hvor Laura modtager sin medalje efter 25års tro tjeneste)

Chassiset blev håndmalet med maling beregnet til hård belastning. Spørg eventuelt en autolakerer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også