Hvad hedder sådan en ventil

Jeg skal have skiftet denne "dreje" ventil, da den er utæt, men hvad hedder sådan en og kan den købes i byggemarkeder eller skal man til en rigtig VVS'er?


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner en ganske almindelig (gammeldags) hane..

Hvis den fungerer som en stophane ville jeg skifte den til en kugleventil, hvis de passer i længden, de kan købes både i byggemarkeder og hos vvs'ere.



 

Det er en der sidder på noget gulvvarme i badet, så en kugleventil er nok ikke det rigtige til at skrue op og ned med


 

Hvis det er en radiatorventil uden termostat, kan du skifte den. Der står noget, der ligner et typebetegnelse nederst i billedet. Det kunne være med til at typebestemme ventilen. Har du overvejet en termostatventil?


fase
S. Fabrin skrev den 07-05-2018 16:57:02

Hvis det er en radiatorventil uden termostat, kan du skifte den. Der står noget, der ligner et typebetegnelse nederst i billedet. Det kunne være med til at typebestemme ventilen. Har du overvejet en termostatventil?

 Det er et "nyt" hus jeg har købt og lige nu har jeg ingen overblik over hvordan varmen virker, for der er lavet noget klyt i huset. Varme i radiatorer virker fx. kun når gulvvarmen i stuen kører, de andrer rum med gulvvarme er til gengæld helt kolde, selvom der burde være varme på. Den ventil på billedet er i badet og er utæt når jeg drejer på den, så vil have den skiftet inden der sker noget og så må jeg finde ud af hvad jeg evt kan gøre ved det i fremtiden, når jeg får en VVS'er ud og gennemgå det her

Jeg har ikke kunne pille den af endnu, da jeg heller ikke helt har fundet ud af hvordan jeg tømmer for vand og fylder på igen ^^


 

Tag et billede af varme teknikken, så kan det være nogen her kan se og forklare noget så du bliver klogere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis