Nabo har fældet træer på vores grund

Vi har på vores sommerhus grund fået fældet 3 træer (ca 25 år gamle) af naboen uden at have haft en dialog. Nabo siger at han har gjort det men han troede de stod i skel, hvilket slet ikke passer da de står 1-3 meter inde på vores grund. 

Vi har kontaktet nabo, som benægter og siger at de står i skel. Han var desværre ikke tilgængelig på sommerhus-adressen kun via tlf. Og han var absolut ikke særlig samarbejdsvillig. 

Hvordan griber man sådan en sag an ? Skal det anmeldes ? 


vh Maiken


Veronika
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Man skal vælge sine kampe med omhu. Det er naturligvis noget L... at naboen har fældet jeres træer. Men du kan ikke anmelde det nogen steder. Hvis han ikke frivillig vil betale "erstatning" ( læs 3-6 flasker vin)  så er der kun civil søgsmål tilbage, eller hegnsyn. Det indebærer helt sikkert nogen udgifter for jer også, 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Normalt vil jeg altid opfordre til dialog.

Men det kunne være et tilfælde hvor jeg ville indkalde et hegnssyn.

Du kan sagtens være ligeglad med den næsvise nabo, det er mere om du vil bruge tid / krudt på det. 

Skal dog lige nævne at her i byen havde en husejer fældet 2-3 store træer ude på kommunens areal. Han blev pålagt en erstatning på 12.000 kr pe. stk.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du kan finde skelpæle er det nemt at konstatere om du har ret eller ej. Hvis ikke, skal der en landmåler på for at fastsætte skel og så er sagen måske ikke længere så oplagt? Kender ikke dine forhold, men jeg ville også blive sur hvis jeg oplevede det samme og du har uden tvivl en opfattelse af, at du har ret. Så... forfølg det!

Annonce

Faktisk har jeg en plantegning over grund med hus på. Og her kan vi se at skel er 5,5 fra hus - så meget let at opmåle .... 


Mon nogen kan svare på om de 5,5 fra skel er til udhæng eller sokkel ?


Veronika

bare du er sikker på din plantegning passer, på vores er der en del forskelle på hvad eder er på tegningen og på hvordan huset faktisk er bygget, det er dogmindre ting som placering af radiator, placering af vindue..

en større ting er dog at huset er angivet til at ligge 7 meter fra vej, og det ligger kun 5 meter...,


Veronika

Hvis du har, eller kan hente en plan overgrunden på nettet, er det en simpel sag at finde blot to-tre skelsten. Men pas på! For huset kan udmærket ligge et "forkert" sted. Men find de sten og få sikkerhed. Træerne må jo for øvrigt have genert flere?


 

Takker

Nej træerne generede slet ikke for sol eller lign.


Veronika
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis