Skur på 30 m2

Hej 

Hvis man nu skal lave kloak i et lille skur. Må jeg selv lave noget, og hvad koster det af stempel gebyr. Det skal jo godkendes. Eller hvad skal der til for at få det godkendt og sluttet til over på husets kloak..

Mvh kurt 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det skal være "efter bogen" skal alt vedrørende kloak, udføres af en aut. kloakmester.

Men er det regnvand fra eks. tag, må du selv lave det, hvis vandet ledes til en faskine (og du overholder, div krav.)



Vi prøver igen, i morgen --

Det koster ikke noget at færdigmelde kloakarbejde ved Horsens Kommune. Det kan både du og din kloakmester klare. Men kloakmesteren skal underskrive færdigmeldelsen inden du sender den ind. Oftest skal der medsendes nye kloaktegninger. For Horsens kommune ser blanketten således ud: 

https://horsens.dk/-/media/Content/...i_Byen.pdf



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Og det er jo fantastisk at du eller næste ejer kan finde tegningerne på kommunens hjemmeside om 10-20-50 år. At kloakmestrene så ikke altid er omhyggelige med tegninger er jo en kendt sag. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Som Je_ns skriver: er der kun tale om at aflede regnvandet fra taget, er en faskine det nemmeste og billigste - og det er en simpel lav-det-selv opgave.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Annonce

Tak for svar og info alle sammen..,

God dag jer alle her fra...

Mvh Kurt 

Som udgangspunkt skal alle installationer der tilsluttes det offentlige net udføres af en autoriseret fagmand.

Dræn - herunder vandafledning fra skur - på egen grund kan udføres uden forudgående ansøgning eller indblanding af autoriseret ¨fagmand, forudsat du ikke afleder til nabogrund eller kloak.

Selv om din kommune endnu ikke har planer om separering af spilde- og regnvand, kan du forvente det bliver et krav i fremtiden.

Med det in mente, vil jeg anbefale du allerede nu tager højde for hvilken form for vandafledning der påtænkes i dit skur.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Sad netop og læse lidt om dette. Så vidt jeg kan læse mig til må du lave det meste selv, og du må selv frakoble fra kloak, men ikke tilkoble så vidt jeg forstår: kilde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis