Der er formodentelig vand i brændstofsystemet. Skru dysserøret af nede på dieselpumpen og lad alt brændstof/vand løbe ud uden at løsne røret på dyssen. Så vil håbet være at det meste vand løber ud af dyssen. Holder du en beholder under dysserøret kan du se hvad der kommer ud.
Samtidig skal du have renset hele brændstofsystemet mellem tankdækslet og dieselpumpen for vand, inklusiv dieselfilter som du også skifter ud.
Når det hele er fuldstændigt tømt samler du rørene igen hen til dieselpumpen og fylder frisk diesel på tanken men undlader at montere dysserøret på pumpen. Træk ventilløfteren, fuld gas på håndtaget og roter motoren med startsvinget til der kommer ren diesel ud af pumpen og monter så dysserøret. Skru dysserøret af oppe på dyssen og fuld det helt op med diesel med en injektionssprøjte. Forsøg eventuelt og se om det er muligt at fjerne det sidste nede i dyssen og fyld dyssen op med frisk dieselolie.
Så skulle det være muligt at få liv i kalorius igen.
Bemærk at det efterfølgende vil være en god ide at lægge både starter og generator/dynamo/laderelæ i ferskvand et døgns tid hvis motoren har været dyppet i saltvand. Du skal naturligvis efterfølgende tørre delene helt op inden montering igen.
Husk også der skal frisk olie på gearet/omstyringen.
Jo hurtigere du liv i kalorius, jo mindre skade tager motoren på langt sigt.
Husk efterfølgende og skift alt olien når motoren har gået ca 8 timer.
Du spørger hvis der er noget du er i tvivl om. Pøj pøj.