Montere gammelt messing greb i træ-dør

Hej,

Jeg skal montere disse messinggreb igen.

Jeg går ud fra at jeg kan skrue dem fast ved at skrue skævt ind under selve grebet. Men burde jeg i stedet være i stand til at skille knoppen ad, skrue fint på og derefter montere knoppen igen?

Det virker sjusket hvis jeg skal skrue skævt ind, men jeg kan ikke hitte ud af at skille knoppen/grebet ad.

På forhånd tak for svar!



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis ikke håndtaget kan skilles ad, kunne du bruge en vinkelskruetrækker. Det tager lidt længere tid, men det er der ingen, der kan se. Derimod kan det ses, hvordan skruerne er skruet skævt i, og det bliver du bedømt efter. Du har ikke vist et billede af håndtaget set lige forfra og bagfra. Det kunne måske give en ide om, hvordan det skilles ad og samles efter monteringen.


fase

Skru aldrig synlige skruer skråt i - det er noget fikumdik. Det viste greb er ikke beregnet til at skille ad. De ligner nogle jeg har på lager.

Er det på den oprindelig plads, og hullerne måske er blevet for store, kan du lime et par tændstikker i hullerne. Skær det overflødige fra og monter grebet korrekt.

Skift skruerne med krydskærv ud med lige kærv. Det er langt pænere til det viste greb. Skruer med lige kærv kan købes hos Genbyg på Amager.



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak skal i ha'.

Jeg anskaffer en vinkelskruetrækker i tilpas størrelse, og kigger på skruer med lige kærv. 

Mange tak.

Vinkelskruetrækkeren fås også med kryds-/philipskærv.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis