Fine revner i vandskuret facade

Hej

Der er begyndt at komme fine revner flere steder i vores vandskuret facade hele vejen rundt om huset - Kun på øst siden er der ikke nogleDet er både vandrette og lodrette revner - Der er ikke nogle revner at se på soklen. 

- Hvad kan dette skyldes?

- Er det noget man skal være bekymret for? 

- Er det noget der skal udbedres nu? Og hvordan?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke noget du skal være nervøs for,det er ganske almindelige sætningsskader.Hvis du gerne vil af med dem,kan du kradse lidt af omkring revnerne,give det noget murgrunder,og fylde revnen med en overmalbar fugemasse.


bh

Tja.. vi fik vores gamle hus vandskuret - og det startede sådan med små revner.... og året efter faldt de første flager af :-(  
Hvis stenene ikke er beregnet/egnede til vandskuring, så ved første frost / tø, falder det fra hinanden.. så man skal tænke sig om, inden...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

At vandskure et gammelt hus er som oftest = hyppige rep at facade. Ville aldrig selv gøre det har 1 gange for meget haft et pudset hus så på med vanten og skør ud ved eleverne og puds op igen skal sikkert gøres en gang om året øv øv

Er du sikker på det er vandskuring? Billedet ligner ikke en vandskuring, men typisk en fiberforstærket tyndpuds med for højt cementindhold som efterfølgende er malet.

Der er flere måder at reparer på som kræver nærmere oplysning om hvilke materialer muren er opført af, men hold dig fra fugemasse som er fugttæt. Du risikere bare andre og værre skadet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Som @mfrost skriver - gør det aldrig.. det er en kilde til langvarigt gentaget arbejde :-(

@Rantzau - der er mange forskellige måder at vandskure på.. der ligner hinanden.. noget af vores vandskuring lignede dette - andet var "lidt tyndere" så man kunne se lidt struktur - men begge skallede af om foråret efter frost og tø... :-(

Jeg tror det er meget sjældent, at det holder på gamle huse (så skal der virkelig en "haj" til at lave det..) - det pynter måske i 2-5 år.. og bagefter ville man ønske, at man havde beholdt de gamle mursten, med den "patina" de nu havde...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Som Rantzau skriver,hold dig fra fugemasse,jeg har for 4 år siden lavet en sådan en udbedring,og det holder fint,det er måske en nødløsning,men bedre,end at der trænger vand ind i revnerne.


bh

Jeg er meget enig med Natur om de forskellige former for vandskuring. Derfor spurgte jeg ind til om Lich var helt sikke i sin sag.

Ud fra de givne oplysninger tror jeg cementen er skurken. Ren kalkpuds plejer at være det sikre valg.

Kontakt eventuelt murermester Torben Andersen på 2230 2488. Han er en haj til alt med puds.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også