Hvad skyldes denne misfarvning, og hvad skal der gøres ved det?

Hej, 

Vi er netop flyttet ind i en nyrenoveret lejlighed, og har netop opdaget denne sorte misfarvning på en enkelt træbjælke. Jeg kan ikke huske at der skulle være spildt noget på gulvet i de 2 måneder vi har boet her. Nogen erfarne der kan komme med et bud på hvad dette kan skyldes? Det er kun på én bjælke i gulvet.


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg beklager hvis dette er under et forkert emne, jeg kunne ikke finde noget der passede bedre. 

Det er det helt rigtige sted at stille spørgsmålet. 😊

Misfarvningen må have været på brædtet, da det blev lagt - hvis den var opstået efter lægningen ville den gå ind i brædtet ved siden af. Hvis en håndværker havde lagt det gulv i mit hus, ville jeg have bedt ham om at flå det op igen - dels pga misfarvningen, dels pga af brædtet til venstre, der har en helt anden karakter end de andre brædder. Gulvet er jo asketræ, men det meste af det venstre brædt er nærmest birketræsfarvet og skulle have været kasseret, eller i det mindste placeret et mere diskret sted.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Er det et massivt trægulv? Det ligner mest af alt et klik-gulv af 3. Sortering. Hvis det er et laminatgulv er der kun een vej - op!

Er det massive planker, er det nok blåsplint. Det kan du ikke gøre noget ved.


 

Enig med Dan.

Udbedring må dækkes af garantien.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis