Borebiller bekæmpelse?

Jeg har opdaget der har været borebiller i taget. Findes der nogle DIY midler man kan bruge og som virker, eller er man tvunget til at købe ATOX eller PROTOX?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan da købe protox i Stark fx, så vidt jeg husker

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan også bruge petroleum, så flytter de bare 1 meter til højre eller venstre. Protox er det eneste der virker. 


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Protox er ikke det eneste, men det virker. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det virker utrolig godt at sprøjte en blanding af halvt solsikkeolie og terpentin ned i hullerne med en injektionssprøjte. Det kan så godt blive en langvarig krig hvis man har store angrebne områder.

Det virker på den måde at insektet ikke kan ånde når det får opløsningsmidler eller olie over kroppen. Insekter ånder gennem "huden" på kroppen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

For 23 år siden behandlede jeg alle bærende konstruktioner i en gammel staklade, som jeg omdannede til værksted.

Det gamle tømmer var godt angrebet, og jeg sprøjtede dieselolie på det hele. Værkstedet står stadigvæk fint.


Med venlig hilsen
ktm

 

OK. Tak for svar alle sammen.

Jeg har prøvet med GORI insekt. Efter hvad jeg kunne finde ud af, er det det samme aktive stof der er i og i samme koncentration. Det er lidt billigere PROTOX, men stadig afsindigt dyrt. Krydser fingre for at det virker. Vi får se. Ellers er jeg godt nok fristet af diesel, men også lidt bekymret over brandfare?

Når i siger dieselolie, mener i så auto diesel, marine diesel, jet fuel, ... :-) ?

Havde du fundet svar om Træbeskyttelse kunne bruges? Står i samme situation som dig, og har en masse træbeskyttelse stående

Nej. Ikke andet end der allerede står i tråden. Gori insekt er ikke alm træbeskyttelse. Det minder mest af alt om postevand, selvom man nok ikke skal drikke det :-) Vi får se om det virker. Hvis ikke det gør, må jeg prøve med noget andet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også