Knækket bolt i stel

Hej

Jeg har været så uheldig at en bolt der holder min støttefod og bagskærm er knækket. den stikker 4-5 mm ud fra stellet men jeg kan umiddelbart ikke løsne den ved at tage ved med en polygrib tang og WD40. Stellet er allu. 

Nogen der har nogle gode råd?


På forhånd tak.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tag en nedstryger og skær et snit på tværs af bolten, så du kan sætte en bred skruetrækker i og dreje den ud.
Brug eventuelt varme... det løsner bolten.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak for svaret PinkHenrik. Men det lader til at den stadig sidder urokkelig fast selv om jeg har fået lavet et godt snit til en lige kærvet skruetrækker. Tænker næste forsøg må være at bore den ud og så skære nyt gevind. På den igen :-)

Prøv at varme den op, med en gasflamme, det er et godt gammelt trik, når den slags skal løsnes.
Har du prøvet at spænde den lidt først? Det kan nogle gange løsne den.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Har brugt en blæselampe og forsøgt at skrue begge veje. Uden held.

Som cykelsmed har jeg ofte set dette problem, alu + rustfri/stål bolt og dansk vejr, gror det sammen .Vil anbefale at renser af og så svejser en møtrik på stumpen,og drejer den ud, det har jeg været heldig med . Ellers er det kun den lange vej med et tyndt bor og nyt gevind , nogen gange er det eneste mulige en gennemgående bolt i , da alu er noget blødt skidt at holde gevind i da der er meget vrid i støttebenet

Ja som regel virket det, at svejse en møtrik på boltenden, især nemt når det sidder en stump der stikker udenfor.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis