Havefræser

Jeg håber nogen af jer kender lidt mere til havefræser end jeg 

Det skal siges at den typiske Texas villa fræser, er udelukket så er det hvis nemmer at bruge en spade 

Har kig på følgende 

Husqvarna TD430, har dog fået denfrarådet den, den er for dårlig kvalitet ? 

Goldoni elller Nibbi men kender ikke kvaliteten eller modellerne ? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du fortæller ikke hvor stor areal du skal have fræset. Jeg har en "typisk" texas fræser, og den er rigtig god. Har fræset græsplæne op med den, og det gik meget nemt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg vil sige det afhænger af jorden. Har du stiv lerjord kommer du ikke langt med en Texas eller Husqvarna. Er det mere sandet virker de helt ok.

Har selv lerjord der minder om beton når det er tørt. Lånte en Husqvarna der i mine øjne er måske lidt bedre end Texas og har den fordel at man kan vende kvindernes omløbsretning. Jeg kom dog ikke ret langt før jeg havde fesen en kilerem af. Jeg købte så en gammel brugt 15 hk Ferrari diesel. Så skete der ting og sager, det er sgu en vild ting. Den kan næsten ikke belastes så meget at man høre den går ned i omdrejninger. Og så er den så tung at den ikke hopper rundt hvis man kører på en rod.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Den første fræser du nævner er ikke andet end tynd blik der ikke holder til mange møder med sten. Den sælges også under navnet Jonsered, McCulloch og Craftman i lidt forskellige farver da Husqvarna ejer de gamle hæderkronede fabrikkers navne nu. Fræseren skulle endda angiveligt være samlet i Amerika selv om jeg har set en i en kasse engang der var afsendt direkte fra kinaland. !!!

De to andre mærker du nævner høre til i kategorien proff maskiner og er ikke helt "gratis" at anskaffe. Men du bør høre en forhandler om hvilken modeller/størrelser det er tilgængelig på markedet.

Du kan eventuelt også kalde Google og spørge til fabrikanterne eller "efterhængt fræser" for at lure hvad der er tilgængeligt i lille DK.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kermit_369 skrev den 27-04-2018 12:25:30


Har selv lerjord der minder om beton når det er tørt. Lånte en Husqvarna der i mine øjne er måske lidt bedre end Texas og har den fordel at man kan vende kvindernes omløbsretning. 


Ha ha, vende kvindernes omløbsretning.... vi vil se billeder....        


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ha ha ..... Ja gid man kunne.....

Hvis ikke stave"kontrollen" åbenbart var af en anden mening så skulle der have stået 'knivene'. Jeg oplevede det som en fordel at kunne vende omløbsretning en, da jordbearbejdningen forandres lidt. Kan ikke gøre det på Ferrarien men den har så rå muskelkraft så der betyder det ikke noget.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce
PinkHenrik skrev den 27-04-2018 13:52:50


Ha ha, vende kvindernes omløbsretning.... vi vil se billeder....        

 Ja, vi vil gerne se de putter penge i ens pung i stedet for at spendere.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har forholdsvis fast jord, og har prøve med en billig Texas fræser, til stor fornøjelse for kone og nabo. Efter 1/2 time med en kamp for at hold styr på fræsen var remmen smelte. Men havde  underholdt konen med at holde igen for at den ikke bare skulle løber hen over jorden,eller hoppe op af hullet. 

Selv om det ikke var mere end 60 kvm, blev fræsen sat tilsalg. 

Og kan se der er en masse af samme type som husqvarna typen, tror den er lave på licens of i Kina https://www.dba.dk/havefraeser-hk-5-foraarskla/id-101969354/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing

Nogen der kender denne ? 

https://www.primusdanmark.dk/havefraeser/1352-havefrser-mf360.html?search_query=Fræser&results=69




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis