Manglende lyd

Jeg har lige fået formateret min harddisk og fået geninstalleret windows 10 men nu har jeg ikke mere lyd i udgangen på lydkortet men der er lyd i USB udgangen. Jeg tænker at der nu også kommer digitalt signal ud af lydkortet. Er der nogen mulighed for at det digitale signal kan ændres til analogt så jeg igen kan bruge mine eksterne højttalere, evt en connector der kan ændrer mini jack stikket fra højttalerne til et USB stik så jeg kan tilslutte højttalerne til en USB udgang.

Volmer.


VH
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal ind i indstillinger og ændre din udgang til det jackstik til at være udgang for lyden, så kan du vælge dine eksterne højttalere.


fase

En hurtig måde at tjekke det på, er ved at klikke på højttaler-ikonet ved siden af uret:


Hvis der kommer flere alternativer, når du klikker på teksten ("Højttaler / høre...." i mit tilfælde), så prøv at klikke på de forskellige efterfulgt af et klik på den blå volumeknap/-slider. De vil givet en "DING"-lyd i højttaleren.

Jeg mister nogle gange lyden, fordi Windows tror at min skærm er en højttaler. Så skal den lige skiftes tilbage til computerens højtaler på den måde.


Mvh. AllanE

Hej alle sammen.

Tak for alle svarene, jeg fandt til sidst ud af at jeg skulle køre en CD som åbenbart åbner noget i Asus bundkortet, for da jeg havde installeret den, så var der lyd igen. Formateringen må have slettet noget i bundkortet som geninstalleringen af Windows 10 ikke har genetableret men det var da mere held end forstand at jeg lige prøvede den CD, men tak for at prøve at hjælpe

Volmer.


VH

Nej. Formattering sletter ikke noget i bundkortet. Men det sletter alt på harddisken og herunder også diverse drivere. Så det du har installeret fra din cd er nødvendige drivere for at få bundkort og lydkort til at fungere igen.


Kurt B. Andersen

Hej Kurta. Ja det kan du da have ret i, man kan selvfølgelig ikke slette noget på bundkortet så fakta må være at harddisken har manglet lige netop den drever for at kunne give lyd.

Tak for svaret.


VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis