Vask/rens af solceller?

Hejsa..  vi har solceller på taget, og tænker, at de måske skulle vaskes/ renses? (de har vel lagt der i omkring 5 år..) Nogen gode råd / link til et seriøst firma på Djursland?? (gør ikke noget, hvis der også kan laves noget forebyggende algebehandling)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

køb en højttryksrenser, de er på tilbud hele tiden til 500,-. dertil fåes en laaang teleskopstang med vandgennemgang og sæbebeholder. Nu er du udstyret til selv at vaske dine celler ned. Der skal måske bruges et specialmiddel?? Men kan de holde til d en svovlholdige luft vi har, så kan vinduesvask vel anvendes.


 

Jo, har tænkt det - og har en højtryksrenser - men cellerne ligger på en maskinhal - og der er hundens højt derop..   og jeg har højdeskræk.  . så derfor tænkte jeg, at i dette tilfælde, ville jeg betale mig fra det...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej.

Vores solceller har lagt her i Nordjylland i 6 år   til juni. De ligger så jeg nemt kunne vaske dem selv, men der er nærmest ikke antydningen af alger eller skidt på så det har jeg ikke ville bruge energi til. At betale et firma for at vaske oppe på et maskinhus vil være den rene underskudsforretning. Du vil aldrig få den udgift dækket af den minimale øgede effektivitet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Ok - så tror jeg bare vi lader regnen klare det ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis