Slet profil

Hej :-)


Hvordan eller hvor sletter man sin profil?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ved at skrive på denne adresse

 https://www.lav-det-selv.dk/om-lds/kontakt

Vi har skrevet sammen direkte nu.

Men til andre, der måtte falde over denne tråd: Skriv via "kontakt os", hvis en profil skal slettes. 

Når man får slettet sin profil, er det vigtigt at vide at ens indlæg forbliver synlige på LDS, for ikke at ødelægge de tråde man deltager i. Men man kan bede om at få indholdet anonymiseret, hvis man tidligere har skrevet noget af personlig karakter. 

Oplysninger som emailadresse mv. bliver dog fysisk slettet fra databasen.

I anledning af EU Persondataforordningen er jeg ved at lave en mere detaljeret beskrivelse af, hvordan vi håndterer data her på LDS. Mere om det, når det er klart.


Mvh. AllanE

Hvordan kommer det at se ud, hvis en person får slettet sin profil, er brugernavnet der stadigt?

Et andet fora jeg bruger, kommer en slettet person til at stå som gæst, så kan man se personen ikke længere er medlem, men stadig læse gamle indlæg.


Vi prøver igen, i morgen --

Brugernavnet vil stadig stå der. Se f.eks. Emil. her i tråden. Den profil er slettet nu, men navnet forbliver. Hvis man klikker på navnet vil man se en "findes ikke"-side.

Dog kan man vælge at få ændret brugernavnet, når profilen slettes, hvis man gerne vil anonymisere det yderligere.

Men jeg kan godt se, at det muligvis skaber en udfordring: At man ikke nemt kan se, at en bruger i en tråd faktisk ikke længere er aktiv. 

Er det bedre, at der tilføjes et "(slettet)" til navnet?

I øvrigt: Løsningen med "Gæst" har den ulempe, at man nogen gange ser henvisninger til brugeren i indlæggene i en tråd. Og hvis to brugere i samme tråd er blevet slettet, så kan man ikke længere se skelne indlæggene fra hinanden.


Mvh. AllanE

Det lyder da som en god ide, at der kommer til at stå slettet, sammen med brugernavnet.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis