Motoriseret ukrudtsfjerner

Hej Alle

Sommeren og hermed ukrudtet nærmer sig med hastige skridt. 

Jeg har set en ukrudtsbørste med motor som jeg kunne tænke mig at lave. Mest fordi den “ægte” er pænt dyr. Den hedder green Buster. 

Jeg tænker mig at bruge en 48v gearet motor monteret med batterier på en trailer dolly. På motoren skal monteres børster som fjerner ukrudt. 

Mit store spørgsmål er så hvad jeg skal lave børsterne af?? Jeg tænker hen ad noget med at forbinde 3 kop stålbørster i hvert hjørne af en trekant som kommer til at dreje rundt.

Alternativt noget med at lade stykker af en tyk 10mm wire køre rundt.

Er der nogen der har nogle gode ideer? 

Jeg ved at der findes en børste til en græstrimmer som kunne bruges. Men det må kunne laves bedre og billigere end 700kr

Kom frisk :D 


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dem jeg har set, har brugt stålvire, som så er sikret med krympeflex så de ikke trævler for meget op.

Green Buster bruger vist det samme.


Vi prøver igen, i morgen --

Den wire jeg havde tænkt på har netop det flex rundt om sig. Præcist samme bekymring jeg havde. Jeg kan se at de prof versioner bruger en form for tynde stål stykker som du kan se her https://goo.gl/images/6MBYDm

Tænker at det ville være optimalt med den stivhed. Men kan ikke lige lure hvad det hedder og hvordan det kunne laves. 


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!

Det må jo være noget fjeder stål, og det gule er en almindelig vandslange.

Vi har sådan en ukrudts fjerner på arbejde, i en anden afdeling så det er  ikke en jeg bruger, så har ikke studeret den nærmere, synes bare det var stålvire, den har på, men er da ikke sikker.

De er meget glade for den, jeg spurgte om "stålwirerne" lavede rust på fliserne, det mente de ikke den gjorde.

Du kunne måske bruge noget rundt fjederstål/pianowire.

http://www.fjedre.dk/online-shop/fjedertraad?gclid=EAIaIQobChMI7crm3eHT2gIVCxMbCh3vtwYoEAAYASAAEgIFa_D_BwE



Vi prøver igen, i morgen --

Tusind tak. Det var lige præcist ordet fjederstål jeg manglede. Det må kunne findes i rå længer. Så kunne man nok selv skære det til. Fedt at de er glade for den. Jeg  er sikker på at hvis man kunne få den rogtige “børste” lavet, så vil det fungere super. Så skal der bare findes fjederstål I de dimensioner. Kan se at de er trykket flade så tror ikke de runde har samme fjeder effekt.


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!

Har selv lige købt en sådan børste og anvendt den i weekenden. Vi har en stor gårdsplads belagt med natursten (pigsten) og det kræver enten en masse gift eller en masse arbejde at holde. 

Jeg er meget tilfreds med maskinens arbejde men der skal holdes godt fast i den hvilket sikkert er nødvendigt ved fliser eller lign.

Jeg vil skyde på at den kører med 100-150 omdr/min og tror ikke din skal kører hurtigere da det vil blive for voldsomt og farligt. Derfor skal børsterne også være så stive at de kan holde sig selv. Det er jo helt anderledes end en buskrydder der kører væsentligt hurtigere der kan man netop anvende snor eller stålwire der vil blive holdt udstrakt af centrifugalkraften. 

Hvis jeg skulle bygge en maskine selv tror jeg at jeg ville købe børsterne. Et sæt som der er linket til koster 500 kr. 

Og så vil vi da gerne se billeder når du kommer i gang med byggeriet af maskinen. Og så ville jeg inkorporere en dødemandsanordning af en slags. Måske hugge en fra en skrottet el-græsslåmaskine. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce

Jeg takker for input. Bliver mere og mere spændt på byggeriet når nu alle siger at de funker godt.

Jeg tænker måske jeg prøver de børster du nævner. 

Er der nogen der har et bud på en tænd sluk kontakt der kan håndtere den spænding uden at dø. ?  Næsten overkill med en fartregulator når den bare skal køre samme hastighed.


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
Utter skrev den 25-04-2018 20:39:15

Er der nogen der har et bud på en tænd sluk kontakt der kan håndtere den spænding uden at dø. ?  Næsten overkill med en fartregulator når den bare skal køre samme hastighed.

Det er lidt svært at give et bud når du helt glemmer at fortælle hvor mange Ampere eller Watt din motor forbruger ?  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Beklager, jeg troede jeg havde skrevet det i den indledende tråd. 

Det er 48v 1000 watts motor.


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!

Det bliver jo så lige godt 20 ampere..

Du skal nok finde noget relæ ting fra en eltruck eller lignende.

eller noget i den her stil, lige det første der dukkede frem.

https://www.amazon.com/uxcell-JD2912-Vehicle-Security-Power/dp/B01MXM8T16/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1524732158&sr=1-1&keywords=48+volt+relay


Vi prøver igen, i morgen --
Utter skrev den 26-04-2018 07:36:59

Beklager, jeg troede jeg havde skrevet det i den indledende tråd. 

Det er 48v 1000 watts motor.

 Ja det er minimum 20 Amp din kontakt skal kunne bære. Den eneste jeg kan finde til rimelige penge der nogenlunde opfylder dine krav er denne autokontakt. Der er ikke opgivet nogen spænding men jeg skønner den kan holde.

http://www.thansen.dk/product.asp?n=1199147561&pn=-1457901275

Husk at placere en sikring direkte efter dit batteri/strømforsyning til motoren på 25 Amp så der ikke er noget der ved et uheld går op i røg.

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-497642816&pn=-1939736599

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-497642816&pn=-1939736599

Du skal bruge ledning med mindst en lederdiameter på 3 mm til monteringen, hvis det ikke skal begynde at varme under brug.

Pøj pøj med projektet. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis