Har købt store drejestål/værktøjsholder

Hej

Jeg kom til at købe en del drejestål til platter, på auktion.  sammen med en del store konusbor, med for stor konus(kan så løses jo) samt pinoler til noget kæmpe maskineri.

Men mine drejestål er 25 mm, de kan godt gå i min værktøjsholder. Det sådan en man spænder stålet med 3 skruer, og shimser stålet op for at få det i center.

Men side stålet kan godt bruges, det kan stik stålet ikke. Jeg kan ikke shimse det op, så den kommer i center.

Hvad gør man så? Jeg tænkte om sådan en hurtigskift holder kunne løse det. Har dog ikke brug for hurtigskift. Jeg har tid nok.

Håber i kan hjælpe en uerfaren.

p.s hvordan identificerer man hvilke platter man skal købe ind?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man lægger ofte et stykke fladt under stålholder, så det kommer til at passe. Når du så kender tykkelsen må den jo gemmes sammen med stikstål holder. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kan jo fræse af dit stål, hvis det ikke kan komme i center, ved brug af underlæg.

Hvis der er gods nok i din stålholder, kan du jo også vælge at fræse lidt af den.

Det med at finde de rigtige platter kan godt være lidt svært, men sæt et par billeder ind, mon så ikke du kan få hjælp.



Vi prøver igen, i morgen --

elmand, problemet er at stålet er for højt til at kunne komme ned i center


Jens

Okay, det skal jeg nok ud i byen og have gjort. det kunne være nemt at få fræst af stålholderen.

Kan man slet ikke få noget, hvor stålene monteres på siden af holderen? 

Skal lige have overblik over hvad jern jeg har, inden jeg begynder at søge efter platter. pt er det mest forår


tak


Prøv med et billede så er det nemmere at se hvordan det er indrettet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg havde på et tidspunkt samme problem, jeg fræsede af stålholderen, ved at sætte en Endefræser op i trekloen på drejebænken.

Du kunne jo godt lave en holder, der går uden for den oprindelige stålholder, men det vil jo give noget ekstra udhæng, og gøre opstillingen mere ustabil.

Er det oversiden af dine stålholdere der skal fræses af, kunne du jo slibe/skære det af med vinkelsliberen, det kan godt gå, da det jo kun er skruerne der har kontakt her.

Ja billeder er altid god, og gør det nemmere at komme med gode råd.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Vedhæftede filer:

Hej igen

Og undskyld det sene svar. Der kom lige lidt traktortræk, og heraf lidt skrue arbejde i vejen.


Jens 

Hvordan styrer du højden når du fræser af bunden af stål holderen?

Umiddelbart er det næsten halvdelen jeg skal fræse af.


Ja det kan jeg godt, det spiller ikke med stålhøjden, tror det bliver for meget, at fjerne halvdelen af godset i stålholderen.

Så find en der kan fræse af dine drejestål, eller find nogle der er mindre.

Du kunne jo også fjerne stålholderen helt, og spænde stålet op med spændejern, men en lidt bøvlet måde.

Jeg fandt en endefræser der passede i diameteren, da jeg fræsede af min daværende stålholder. (men du kan jo også ligge mellemlæg under stålholderen, så du hæver den, når der skal fræses af bunden)

Jeg har købt lidt her https://www.banggood.com/search/lat...older.html

Ikke prangende kvalitet, men til prisen, og til hobby ganske fine, dog er de en måneds tid under vejs, og husk at holde prisen under 80 kr, pr ordre. (eller kik om de har det op EU varehouse, det er der nogle ting der er)

www.net2l.dk er en dansk side, han har lidt af hvert, både nyt og brugt. (send en mail og spørg, hvis du ikke lige finder det du søger, han svare hurtigt, og er flink og hjælpsom)


Vi prøver igen, i morgen --

Der er kommet nye toldsatser på internet handel fra lande uden for EU. Når man undtager tobak, vin, spiritus parfume m.m. så er minimum satsen på import told 1150,00 kr. Der skal dog betales dansk moms af beløbet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 29-04-2018 21:45:28

Der er kommet nye toldsatser på internet handel fra lande uden for EU. Når man undtager tobak, vin, spiritus parfume m.m. så er minimum satsen på import told 1150,00 kr. Der skal dog betales dansk moms af beløbet. 

 Det var jeg ikke klar over, men kan se at hvis man holder sig under 80 kr, spare man jo momsen.


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis