Nedtage marmorplade

Jeg har lovet at hjælpe med nedtagning af et køkken. Det er der jo ikke mange ben i, men en ca. 25 mm marmorplade, skal flyttes og bruges i deres bryggers efterfølgende. Jeg forventer den er limet fast på overskabene med ex. silicone, og derfor kan volde lidt problemer med brud. Det er komposit. 

Har andre herinde lavet noget lignende og hvordan greb I lige opgaven an?  I princippet kunne jeg skære toppen af underskabene med en bajonetsav, og fjerne det når pladen lå på et plant underlag. Længden er +220 cm med underlimet stålvask tæt på midten. Dvs. den er ret svag omkring midte..  

På forhånd tak.

Vh. Carsten


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I kan skrue underskabe fra hinanden, og eventuelt tage en eller 2 dykkere op der kan gå ned igennem bunden. Så kan det være at nogen af skabene er "løse". Dem der sidder fast i bordpladen ville jeg give en tur med stik / bajonet sav  eller simpelthen en skrald af en hammer på skabssider. Lidt afhængig hvilke skabe der skal "smadres" skal du have de løse ind igen, så bordplade stadig har noget at ligge på. 

Det vigtigste er at få den op på højkant, da den så meget bedre tåler at bæres med. Og står den på højkant på de løse skabe kan du får resterne taget af, med f.eks. en fuksvans, stemmejern eller lignende. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis