Gamle støbte oxiderede havemøbler

Jeg har tidligere afrenset og nysprøjtet to havestole af denne type. Nu har jeg ndelig fundet det passende bord og 3 stole mere. Men så stort et arbejde, som jeg havde med de første stole vil jeg ikke have. "Det er jo ingen altertavle". Sådan sagde vores hussælger, da jeg bemærkede at soklen til drivhuset ikke var pudset. Møblementet leveres fra ny med pulverlakering. Der hvor det er gået løs eller mangler er der en oxideret aluflade.

I dag har jeg afrenset bordet fint, men stolene vil jeg ikke gøre meget ved, alt er smurt ind i brunt sæbevand og spulet med vand. Meningen er så at jeg vil grunde med en primer .... hvilken slags? Jeg er vant til at arbejde med 2komponent fra Hempel, men det er så også på totalt afrenset stål og glasfiber.

Hvordan slipper jeg nemmest om ved mine havemøbler, som skal stå ude det meste af året og i grunden er mest til dekoration ..... sådan er det tænkt, for vi har andre havemøbler til hverdags brug af teak.

Nogen der har et godt tip? 

Havehilsen fra Ingeborg

 


Når lysten driver værket
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hamerite metal maling brugte jeg, jem og fix har det også. Ja kun til pynt. Har også haft dem. De er så rædselsfulde at sidde på, og alt med 3 ben burde aldrig være opfundet. Positivt, det kan ikke vippe.

MVH



Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Hej og tsk for svarene. Hamerite grunder findes desværre kun i rødbrun. Så skal jeg sikkert slutmale 2 gange. Foretrækker derfor en grå grunder, men hvilken?

Hempel light er som sirup at male med, og man kan ikke gå tilbage i et lagt strøg. Det tror jeg at jeg dropper.


Når lysten driver værket

Jeg bruger den her grunder til mange ting, synes den er god og nem at bruge.

https://www.thansen.dk/product.asp?n=1226681274&pn=1226681405


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svaret. Ved at følge linket, står der "Hvis man ønsker at lakere dele, der er behandlet med zinkspray, skal man først anvende grunder (f.eks. varenr. 49330), inden at man maler med den endelige farve".

Så en grunder under en grunder inden lakering? 


Når lysten driver værket

Med Hamerite skal du ikke grunde, det er total maling i eet produkt. PS. det kan ikke betale sig at købe pensel rens til produktet. Det er ud med penslen bag efter.

MVH



Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også