Lugter fælt ved/under fyret

Hej alle samme. 

Jeg håber, der sidder nogle med lidt kendskab til dette problem. De sidste 2dage har vi fået en fæl rådden æg/kloak lugt ude i vores bryggers, lokaliseret til at lugten kommer fra under vores fyr. 

Vi har fejlsøgt følgende: 

- Hele bryggerset er tjekket for om der skulle ligge en død mus/noget andet, da vi har kat.

- Toiletterne skyller fint og der er fint flow i spildevandsbrønden udenfor. 

- Alle vandlåse på samtlige badeværelser og køkken er fyldt (dog stinker bryggerset fælt når vi har været i bad - der er vand i vandlåsen i brusekabinen). 

- Udluftningsrøret, der kører bag fyret er intakt og ført op igennem loft, videre op og ud med rottesikring. 

Vores gulvvarme har ikke kørt i et stykke tid og det har vores radiatorer heller ikke. 

Vi er lidt kommet frem til, at vi måske har en ukendt vandlås under fyret, der måske er tørret ud og derfor lugter det. Dog kan vi simpelthen ikke finde ud af, hvor denne vandlås er? 

Derfor - mit håb - har jeg taget et par billeder, hvor det sidste er af en slange som er ført løst ned i en anden lidt større slange (se billed).Kunne det mon være denne slange, som måske er en overløbsslange og som fører ned til en usynlig vandlås? Det er den eneste slange (ud over den grønne )(billed nr.1)) som kunne være synderen. 

Vi er simpelthen på bar bund. 

Vores næste skridt er at smide et par røgbomber ned i kloakken udenfor og se, om der kommer røg op inde ved fyret - men jeg håber, at der måske er nogle som har nogle andre idéer eller løsninger. 

På forhånd tak! 

Mvh, Marianne 



Marianne
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det simpleste ville være at komme vand i den slange, som måske tjener som overløb, og se om det hjælper.


fase

Enig med Fabrin.

Men hvad sker der lige ved siden af? På der første billede er der en sikkerhedsventil med blå top. Den skulle have været ført til afløb, men hvis den er på radiatorkredsen vil den normalt ikke afgive vand. Lige ved siden af, sidder der en anden sikkerhedsventil hvor der er tilsluttet en slange der går opad. Hvor ender denne slange?

En sikkerhedsventil til en varmtvandsbeholder skal dryppe under opvarmning af koldt vand, forudsat der ikke tappes varmt vand samtidig. Hvis kontraventilen i tilførselsrøret til varmtvandsbeholderen er blevet utæt, vil sikkerhedsventilen ikke dryppe, og vandlåsen tørre ud.


Søren O

Noget tyder på af "afløbsslangen" går direkte i et "afløbrør" uden vandlås.

Men hvis det er en tør vandlås, er et gammelt husråd: Fyld vandlåsen op med glycerin. Det flyder oven på vandet og er meget længe om at fordampe.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis