Luft bobler i vinyl.

Halløj,

Jeg har været i gang med at ligge vinyl gulv. Men har 2 steder der er bobler under kan man fixe det på nogen måder. 



Mvh
Stefan H. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan man lave et X i boblen. Og så smører noget gulvlim ind under?


Mvh
Stefan H. 

Jeg ville på apoteket købe den største sprøjte med tilhørende kanyle du kan få fat i.
Så fylder du lim i sprøjten og stille prikker du nogle huller i bulen og sprøjter lim ind. Så masserer du limen rundt med spidsen af kanylen, indtil "bulen" er fyldt(stik eventuelt flere gange), så presser du vinylen fast så det overskydende lim presses ud af hullerne fra kanylen, og stiller en plade med noget tungt ovenpå (husk at lægge noget plastik, så du ikke limer pladen fast til vinylen), så du er sikker på at vinylen er presset fladt mod underlaget.
Det første billede du viser er nemmere, da du kan løfte vinylen fra hjørnet, og få smurt ny lim ind under, inden vinylen presses på plads.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej 

Jeg fik osse lavet den i hjørnet uden problemer. 

Kan man godt klemme gulvlim ud af sådan en kanyle?

Tak for de gode råd. 


Mvh
Stefan H. 

Jeg har godt nok aldrig prøvet gulvlim, men almindelig hvid snedkerlim og vævklæber har jeg fyldt i sprøjter og det fungerer fint  
Men det skal være en ordenlig "hestesprøjte" du skal have fat i... så apotekeren kikker sikkert lidt skævt til dig når du siger du skal have den største han har   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej,


Fil det klemt igennem en sprøjte jeg havde med kanyle. Var osse næsten op og stå på den men det kom igennem   


Mvh
Stefan H. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis