Startbesvær

Min plæneklipper nægter at starte med snoretrækket. Hvis den får et pust starthjælp går den straks i gang og kører fint, men vil heller ikke starte sevom den er kør varm.

Har checket tændrør.

Nogen forslag??

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at stikke den et nyt tændrør. Hjælper det ikke bør du fortælle fabrikat og typenummeret på din motoriseret ged.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvis det var tændrøret skulle den jo ikke køre fint, når den først er startet.

Prøver det alligevel     .

Det er en Texas Powerline TG 675. 

Kender ikke  lige din klipper, men er det typen, med underliggende benzintank, så kan de være besværlige at få starten, hvis pumpemembranen er ved at være stiv/slidt.

Hvis det er membranen der driller, så prøv at fylde benzintanken helt op, vil det så ofte være nemmere at starte klipperen, da den så ikke skal suge benzinen så langt.

Men et nyt tændrør kan dog ofte gøre underværker...


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg tror problemet er løst....  

Tændrøret var helt tørt, så diagnosen lød på for lidt benzin. (Som du også var inde på, men tanken sidder for oven...)

Mistanken er, at primeren ikke virker som den skal. Efter at have pumpet gummidutten kraftigt 5-6 gange, startede motoren fluks. (Instruktionen siger 1-2 pump!). 

Fejlen kunne være, at "dutten" er blevet utæt/revnet og så ikke pumper ordentligt. Det må jeg se nærmere på. Det er vel muligt at skifte sådan en. (Gad vide hvad den kaldes?)

Men tak for rådene.


Vov skrev den 20-04-2018 17:52:57

Jeg tror problemet er løst....  

Tændrøret var helt tørt, så diagnosen lød på for lidt benzin. (Som du også var inde på, men tanken sidder for oven...)

Mistanken er, at primeren ikke virker som den skal. Efter at have pumpet gummidutten kraftigt 5-6 gange, startede motoren fluks. (Instruktionen siger 1-2 pump!). 

Fejlen kunne være, at "dutten" er blevet utæt/revnet og så ikke pumper ordentligt. Det må jeg se nærmere på. Det er vel muligt at skifte sådan en. (Gad vide hvad den kaldes?)

Men tak for rådene.


 Ok, du glemte så lige at fortælle der er primeren på modellen. Fandt nemlig en karburator til modellen uden primer, da jeg kiggede ved Texas.    

Mange af primerne kan desværre ikke rigtig lide det sprit man fylder i benzinen nu til dags. De plejer så at skulle have et par tryk eller 5 mere end der forskrives. Du kan tydelig mærke modstanden i "bolden" når den suger benzinen ind i karburatoren. 

Du kan købe en ny primer direkte ved Texas for et beskedent beløb af godt og vel 30 kroner + fragt, hvis jeg ikke husker rent galt. Husk lige at søge den rigtige på den måde Texas foreskriver under reservedele, da du ellers nemt kan få en forkert stump hjem.

https://www.texas.dk


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak, det prøver jeg.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis