hul i bræddeloft (3cm i diameter) og i overliggende fugtmembram

I mit sommerhus er der i køkkenet, 2 huller over køkkenbordet (nok gl. Lampehuller. Membranen er også i stykker. Hvordan og med hvad lukker jeg membran hullerne , og hvor vigtigt er det?

Bræddeloftet ligger ovenpå bjælkerne, så brædderne kan ikke tages ned. Ovenpå membranen er ca 10cm rockwool og (nylagt) tagpap tag.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På trælasten kan du købe en rulle reparationstape til undertag. Tapes på fra oversiden


 

Men måske kan jeg Alligevel dække noget, og mon det gør så meget hullerne har nok været der en del år

Du kan med lidt fingersnilde, og / eller ståltråd få en strimmel op der er lidt mindre end hullets diameter. Få den listet ud i den ene side, og  den næste i den anden side. Bare det hænger nogenlunde så er det bedre end før. 

Men da det er med ret god klister, så kan det godt drille "lidt" 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak, jeg tænker at noget i den stil, må være løsningen. Det tyder ikke på, at hullet i membranen kan samles, men hvis jeg kan , kan den nye cirkel og den hullede membran måske blive næsten tæt.


Tak, nu skal jeg bare have fat i det reparationstape, det er ikke noget problem.  God weekend

Annonce

@EV - mener du ikke lidt "mere" end hullets diameter?? - ellers er det da svært at få tæt?
Så ved et hul på 3cm klippes der ca. 6-7 cm af, og "listes op..?
Ellers kunne jeg jo godt forestille mig en god fugemasse ala. Tech7 - den sorte hæfter på alt, og er vel rimelig tæt.. så er det blot op ed fugepistolen, og vippe rundt på membranen?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nej jeg beskriver flere små stykker. Jeg kan forudse et stort problem hvis man tager for stort et stykke ad gangen. Derfor beskriver jeg det med 2-3 stykker. 

Jeg har ikke selv løst en lignende opgave, men jeg har haft det reparations tape i hænderne. Så jeg ved at det kan give problemer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tror jeg prøver din løsning med flere mindre stykker. 

Men hvor vigtig er den dampspærre? Ovenover er vel stort set kun rockwool og tagpaptaget. Er det skimmelsvamp man forudser?

Jeg ville nok krølle en lille sort plastikpose sammen og proppe den op i hullet - så den blev på undersiden af membranen.

Det lyder som en ide, der passer til mit hovede ( og min "fingerfærdighed

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis