Rev malingen af væggen, og nu ser den således ud. Hvad gør jeg?

Hej - 

Jeg er i gang med at renovere min lejlighed, og skal have lavet en gennemgang mellem to rum (se billede). Tænker ikke det bliver besværligt, da det blot er en gipsplade, der dækker en gennemgang, som tidligere har været samme sted. 

I morges var væggen lyserød, hvilket jeg havde malet den for et år siden. Den lyserøde maling var begyndt at krakelere enkelte steder, og jeg kunne tage fat i et hjørne og hive store stykker af malingen af, hvilket er endt ud i at væggen nu ser sådan ud. 

Jeg har lidt svært ved at vurdere, hvilken slags væg det er. Der hvor der er gennemgang, er væggen af gips og hul, men jeg er næsten sikker på, at den resterende væg er sten. 

Mit spørgsmål lyder - har i nogle forslag til, hvordan jeg kan fikse væggen? Skal jeg slibe den ned, spartle og så male på ny? Væggen skal blot være hvid. 

Vi laver gennemgangen af væggen inden vi begynder at male :-) 


Venlig hilsen 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner gasbeton. Også her skal der bruges forankringsgrunder før maling, da det ellers kan skalle af. Gasbeton suger enormt meget.


Elektronikteknikeren

Forankrings grunder - medium eller let sandspartel  - slibe - spartel igen - slibe indtil resultatet er ok. 

Dernæst forankrings grunder inden maling grunder og maling.

Det fag der hedder malere burde faktisk hedde forberede til maling da det er det meste af arbejdet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også