Koblingsdåse og kalk

Jeg har et blandingsbatteri med næsten intet tryk på det varme vand.

Hvis jeg fjerner tilslutnings slangen så er trykket stadig meget lavt. Så det kan ikke være kalk i selv batteriet der er problemet.

Spørgsmålet er om der kan sidde kalk på den anden side af den koblingsdåse?

Der er 3 andre varmt vands tilslutninger i samme rum, og de har fint tryk på det varme vand. Men de kører også på andre PEX,


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du komme til returskylle fra din tilslutning til en evt. manifold, så evt. snavs kommer ud. Det er næppe kalk, men kan være andet snavs. Du kan selvfølgelig prøve at skrue ventilen af, men husk at den så måske skal pakkes om, inden du skruer den på igen.


fase

Du kunne prøve at lukke for det varme vand på den ventilen med det røde håndtag, og skrue den slange løs, som hører til det blandingsbatteri, hvor problemet er. Dernæst prøver du at åbne for blandingsbatteriet i midterstilling, så der er åben for både varmt og koldt vand. Så burde der komme vand ud af tilslutningen til det varme vand. Hvis du åbner for ventilen til manifolden, skal der komme vand ud af tilslutningen til den fejlramte ledning.

Jeg går naturligvis ud fra, at ventilen lige før blandingsbatteriet er åbnet helt-   


fase

Hmm. Er det muligt at selve ventilen er defekt. Hvis jeg åbner den helt, så kommer der INTET vand ud. Hvis den står i midt-position, så kommer der kun lidt vand ud. (ja og lukket position - intet vand).

Ventilen til det kolde virker fint.


Det er da ikke umuligt, at selve ventilen er defekt. Det kan du undersøge ved at lukke for det varme vand ved manifolden og skrue ventilen ud, for at se om den åbner helt.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis