Plæneklippemotor starter men dør når choker går tilbage

Øv, maskinen starter som en mis, men så snart chokeren falder tilbage så går den ud. Har prøvet at køre den rimeligt varm ved manuelt at holde chokeren tilbage, men selv efter 5 minutter dør den når chokeren slår fra. Det forstår jeg ikke en dyt af - det betyder vel bare at den får fuld luft og med en varm motor er det vel det der burde spille? 

"Dyret" virkede fint sidste efterår og jeg har ikke pillet ved noget som helst. Håber der er en motorklog som har en idé :o)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil tro der skal en rensning af karburatoren til..



Vi prøver igen, i morgen --

youtube der ligger mange videoer om emnet

vi har selv lige her de sidste par dage rodet med en honda kaburator, som har været adskilt og renset men den vil ikke virke den kører op og ned i omdrejninger.


når du adskiller så pas på pakningerne og se nøje efter hvordan de vender, der er også en fjeder og en metal pal der skal afmonteres hold øje hvordan de sidder 

Takker - det er osse en Honda jeg har, og fandt en youtube video med en motor som præcist er magen til min. Så nu må vi se - mangler dog trykluft, men da et forsøg værd om jeg skulle være lidt heldig

Den hurtige vej til lidt "trykluft" er at tage en flaske med lightergas og sætte ventilknappen fra en flaske WD40 eller lignende med en sprøjteslange på.


@jetdirect: Problemet med at motoren kører op og ned i omdrejninger havde jeg forrige år. Løsningen var for mig - som foreslået af je_ns - at stramme fjederen der er monteret på en lille trækstang. Selv om fjederen umiddelbart virker o.k., så er det bare en lille smule der skal til. Enten kan du stramme fjederen ved at bruge det andet hul eller købe en ny. Virkede 100% for mig.

Det er nok lidt ir/rest fra tilsætning i benzinen, som sidder i dysen.

Pil bunden af svømmerhuset, kig i koppen om der er møg. der sidder sikkert nogle messing 'skruer' med et lille hul i. skru disse ud, og tjek om der er hul igennem.

Hvis ikke, så rens. og så burde den kunne køre

trykluft var det der skulle til, den blev blæst igennem på alle kanter, samlet og den startede perfekt uden op og ned i omdrejningerne.

dysen der skal man lige tjekke der er fysisk hul igennen, der kan bruges en fiskesnøre der er tynd nok, men trykluften kommer man ikke udenom.


Det man skal huske til efteråret er og lade maskinen løbe helt tør så der ikke ligger gammel benzin i systemet vinteren over 


En texas fræser ville ikke starte. Tømte svømmerhus i karburator for bensin, og lukkede op igen så starter den ved 1. ryk i snoren.

Tømte plæneklipper tank og karburator ud i en skål. Der kunne jeg tydelig se at der dannedes en "boble" i bunden af skålen. Hælder det meste af benzin tilbage i tanken den startede 1. gang efter det. 

Så i begge tilfælde er det vand i benzinen der var årsagen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har haft samme problem med en sneslynge, som kun kunne køre med chokeren delvis trukket ud. Da der var garanti på den, kørte jeg på værksted med den. Karburatoren blev renset, og den har kørt siden.


Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis