Flydespartel

Hej LDS'ere :)

I vores 70'er hus, er der i gangen klinker, men ved den gamle dør (nu muret efter) er der et hul på 600x400mm + 20mm  ca. i dybden som er beregnet til en måtte. Jeg har købt flydespartel for at fylde hullet op. På posen er det beskrevet at jeg skal give den eksisterede beton skalflex beto binder - Og der tænker jeg om det umiddelbart er nødvendigt når det kun er et hul?
Senere skal der lægges parketgulv oven på klinkerne.

På forhånd tak.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Betobinder er bl.a. for at spartel skal tørre jævnt op uanset lagtykkelse. Ellers vil betonen under, suge vandet ud af flydespartel inden du når at få det på plads. under dine omstændigheder med stor lagtykkelse ville jeg godt turde undvære det, og i stedet vande gulvet godt et par timer før. Så er det fugtig men ikke smaddervådt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Super, tak for svar

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Så blev hullet fyldt, men desværre kom der ca. 3-4mm for meget i. Hvad kan jeg bruge til at slibe med?

en slibekop f.eks på en vinkelsliber

https://www.harald-nyborg.dk/p9927/diamant-slibekop-oe-105mm

Ja sådan en har jeg set på.omkring hullet er der klinker(gamle), så tænker om det er for svært at styre en slibekop

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja, du skal holde godt fast på vinkelsliberen når du har slibekop på. Den kan godt finde på at tage fat i gulvet og "smutte" en gang hvis du ikke holder fast på den, så det er et farligt stykke værktøj. Et andet problem er at det sviner helt vildt meget at slibe med slibekop.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Ja, det jo det - men tak for dit input Jens

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også