Rødt affedtningsmiddel

Hej allesammen,

For nogle år siden fik jeg et par liter af noget industriaffedtningsmiddel. Det er en rød væske med konsistens som tyndt opvaskemiddel. Det lugter af døde fisk(methylamin vil jeg tro). Det bruges på samme måde som opvaskemiddel, og sætter man malede metaldele i blød i opløsningen vil det også tage malingen.

Er der nogen der kender det og kan give mig navnet på det? Jeg skal nemlig have anskaffet mig mere af det.


På forhånd tak,

/A


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


Men kan du ikke bruge noget malingsfjerner ?

Eks denne her som skulle være en af de bedre.

https://nordicmaling.dk/udendors/ni...gKmr_D_BwE



Jeg har sådan noget, som også opløser maling, men det er egentlig håndrens, til at fjerne maling og tjære.



Vi prøver igen, i morgen --

Nej, det er hverken malingsfjerner, håndrens eller bremserens(selvom sidstnævnte absolut er et godt forslag). Jeg har ikke før set produktet, men jeg kan huske at de var meget glade for det og at det var bio-nedbrydeligt. Farven var ikke bare rød, men højrød, i en grad så væsken næsten ikke var gennemsigtig. Specielt lugten af døde fisk er et kendetegn.


 

bio-nedbrydelig? er det noget du ved, eller gætter du? Jeg tror det simpelt hen var myresyre. Utroligt skadeligt for mennesker. Men pissegodt til at fjerne maling og rust. 


 

uldal skrev den 16-04-2018 14:53:07

bio-nedbrydelig? er det noget du ved, eller gætter du? Jeg tror det simpelt hen var myresyre. Utroligt skadeligt for mennesker. Men pissegodt til at fjerne maling og rust. 

 Ja det passer jo umiddelbart ikke sammen med, noget der opløser maling, og vel slet ikke restprodukter af opløst maling/ rense produktet, at det skulle være bio nedbrydeligt.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Mystik olie...  kan det være det. 
Myresyre. Pas på med hudkontakt!

 

Nej, hold nu venner. Det er ikke myresyre, og det er heller ikke en olie. Det har heller ikke en stikkende lugt. Jeg kender godt myresyre, og det her er slet ikke i nærheden af.

Det kan bedst beskrives som en rød, klar væske med konsistens som alm. universalrengøring. Det lugter kraftigt af fisk, skummer som opvaskemiddel ved opblanding i vand og er meget kraftigt affedtende. Det ætser ikke, irriterer kun huden ganske lidt(tørrer huden ud), men svier som bare fanden hvis man har en rift på f.eks. hånden.

Det er vanvittigt effektivt både som affedter og til rengøring af f.eks. beskidte alufælge med fastbrændt bremsestøv. Men det æder maling/lak hvis det får tid til det.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også