Lecanødder - Gulvvarme - Ingen sokkel ved indvendige murre

LouiseNielsen
LouiseNielsen
Postnr:
LouiseNielsen LouiseNielsen

Jeg har et hus fra 1962 - som iflg. beskrivelsen fra den gang ikke har sokkel under de indvendige murre i huset og er isoleret med lecanødder. Jeg vil så gerne have gulvvarme på brygges og badeværelse.

Hvis vi graver ud til gulvvarme i to rum, hvilken udfordringer giver det så at der er lecanødder?
- Lecanødderne vil jo skride når jeg begynder at grave ud til den ekstra isolering, og derved mangle under de tilstødende rum fordi der ingen skillevægsfundamenter er til at holde dem tilbage – hvordan løser jeg denne udfordring? 

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

sætter en plade ned evt en masonitplade, men hvis der ikke er sokkel under så skal du godt nok passe på at al jorden ikke skrider under dine vægge, der er jo ikke noget til at holde på den ,for så har du et hus til nedrivning som forsikring ikke dækker !!

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Hvis du bryder betondækket ret tæt på skillerummene er det kritisk , lecaen slippes jo så fri, og gulvet mister sin bæreevne.

Så vejen frem er at brude et lille stykke op af gangen, og få understøbt skillerummene, med en sokkel. Du kan fixcere lecaen, når du har hugget et stykke gulv op, med en blanding af cement sand og vand, blandet til en vælling, dog nedsætter det isoleringsevnen, hvis det bliver i det bestående. Skær betonen helt inde ved skillerummet, med en diamantskive.

Alternativt kan du fræse riller i dit bestående gulv, og ligge varmeslanger i.

Så får du ikke en optimal isolering, men kunne jo være et kompromis.

Hellere eje, end at leje.
LouiseNielsen
LouiseNielsen
Postnr:
LouiseNielsen LouiseNielsen

Tusind tak for svar :)

Jeg er nok nød til at gøre noget ved den sokkel.

Er det en ide ikke at gå helt ud til kanterne når vi graver ud ?

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Sokkel
    Lav-Hus
  2. sokkel
    Lav-Hus
  3. Sokkel
    Lav-Hus
  4. sokkel
    Lav-Hus
  5. Pressing under jorden ved sokkel/fundament
    Lav-Hus