Synligt galvaniseret rør i bruseniche

ivan1
ivan1
ivan1 ivan1

Håber I kan hjælpe :)

Jeg har et synligt gammelt galvaniseret koldtvandsrør i mit badeværelse, som er i min bruseniche. Da jeg nu laver et nyt badeværelse, har flere fortalt mig, at dette rør ikke længere må være synligt i min bruseniche, da det ikke er "vandbestandigt".

Jeg har dog ikke mulighed for, at fjerne dette rør eller udskifte det med pex rør, da det går ind til naboen til hans badekar, og derfor er det yderst kompliceret, da vi skal fjerne naboens badekar for at komme til.

Ligeledes ønsker jeg på nuværende tidspunkt ikke at mure det inde, hvis foreningen senere ønsker at udskifte rør, da det vil medføre, at fliser mv skal fjernes for at komme til.

Findes der en lovlig "nem" løsning, så jeg kan bibeholde røret synligt i min bruseniche eller gøre andet smart.

Håber jeg har formuleret det ordentligt, hvis ikke må I endeligt bare spørge :)

Her er lidt billeder :)

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

he he jeg tror at der er nogen af dine bekendte der griner lidt, for hvis et galvaniseret rør ikke var vandbestandigt, gad mon så vide hvorfor man netop bruger dem til vand !!!

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Velkommen på LDS 

Det er vel ikke sådan at det netop er 16 dage siden at de gav dig den " nyttige oplysning"   

Det rør kan sagtens tåle vand. Men det er naturligvis spørgsmålet om hvordan du får vådrumsmembran til at fungere, både nu og efter eventuel udskiftning af rør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Vil du være med? Log ind for at svare.