kompressor køb

har brug for en kompressor til luftnøgler, lynsliber o.sv . Jeg har haft flere mindre men de havde store problemer med at drive værktøj og skulle nærmest køre konstant. 

Mit spørgsmål er om man ikke kunne sammenkoble 2 af de mindre bauhaus  kompressorer a.la denne :  https://www.bauhaus.dk/aeg-kompressor-l24-2.html 

den står opgivet til ca 170 l/m  så sammenkoblet giver det vel ca 340 l/m og ca 50 tankvolume - til en samlet pris på 1800,-.  Hvis det kan lade sig gøre så syntes jeg umidlbart det er billigt - skal jeg finde en ny kompressor der kan yde det samme så skal jeg vel op over 3000,-!

Hvad siger i til den ide - god eller dårlig??

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sagtens sammenkoble flere kompressorer, det er der ingen problemer i.

Måske vil de så bruge så meget strøm, at de ikke kan køre på samme stikkontakt/sikring.

Nu kender jeg ikke kompressorer fra Bauhaus, men ofte yder de små billige kompressorer, langt fra så meget luft, som der loves. (og er luftmængde opgivet som slagvolume, er den effektive luftmængde betydelig mindre.) 

Jeg havde en billig fra HN, den larmede helt enormt, og gav langtfra den luftmængde den var opgivet til, især tog det lang tid for den at pumpe op fra 5 bar og op til 8 hvor den stoppede.

Du kunne jo også kikke efter noget brugt, hvis det er en mulighed og du har 400 volt, har jeg en fin 3 hk kompressor stående, jeg ikke bruger. (bor i Randers)

Send evt. en PM hvis du er interesseret.

Den ligner denne her på en prik, men kan ikke huske om det er en reno, men det kan jeg da finde ud af. (står helt bagerst i skuret)




Vi prøver igen, i morgen --

Du skal have fundet ud af hvor meget luft dit vaerktoej bruger, og saa koebe en kompressor efter dette, med 30-50% overkapacitet og saa en stor beholder.

Hvis du ikke vil have den til at koere konstant, skal der en meget stor beholder til, og saa skal du op i 200-300% kapacitet ifht. hvad dit vaerktoej er opgivet til.

mht. beholder, kan du komme langt ved at bruge 2"-3" vandroer og fittings, og samtidigt goere det muligt at have mange flere tilslutnings punkter.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis