Bryggers/Fyrrum

Hej 

Er startet på renovering af bryggers og det gamle fyrrum skal lægges sammen til et

 Stort bryggers.

  Fyret blev fjernet ca 1978 og der kom fjernvarme

 Fjernede væggen indtil fyrrummet så havde man lagt et trægulv af nogle vandfaste plader

 men så kom der beton nedenunder har så banket det op og fandt så et afløb man havde

støbt henover, sådan har det været i de 25 år jeg har haft huset, købt som et dødsbo. Vi har ikke haft problemer med noget som helst, efter hvad jeg ved har det været sådan i mange flere år nok fra skiftet oliefyr/ fjernvarme.

Troede at risten var fyldt op med beton men det var bare lidt hårdt sand,

Det skal ikke og kan nok heller ikke bruges, men kan jeg ikke bare skære det over og få det proppet. Her kommer lige et billede af selve afløbsrøret.

Og en tegning af kloak den med blå ring skal væk, og den med det røde beholdes og
flyttes lidt.

Zitta

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når man nedlægger kloak, bør det proppes af helt ude ved røret. Ellers har rotter jo et fristed med et rør der aldrig kommer vand igennem. 

Men ellers god plan. Problemet bliver at få en fittings der kan samle de gamle beton rør med  110 mm plast. Men det findes. 

Det skal gøres af autoriseret kloakmester.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Man kan jo sige at den har været nedlagt i mange år og vi har ikke haft rotter, og ingen lugt gener, men det har jo sådan set været fikumdik i mange år uden vi vidste det, kunne man  være heldig at de har fået det proppet der hvor det skal,

zitta



Du kan jo eventuelt stoppe haveslangen i den, og se om den kan trække vand i længere tid. Eller om dette kan ses ude i brønden. 

Vedr. rotter så ved du jo reelt ikke hvad der foregår nede i kloakken.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det kan jeg godt forstå Zitta, men du bør tænke langsigtet.

Erik påpeger et problem der er uafklaret. Omkostningerne nu er under din kontrol. Ved et salg er du undelagt købers udlægning.

Jeg vil stadig anbefale Eriks forslag så du har lukket alle anslag mod din økonomi. Det lyder måske besværligt, men jeg er enig i Eriks betragtninger der giver ro på bagsmækken ved et eventuelt salg eller disput med forsikringsselskabet.

Husk at det stadig er et kædeansvar, som kan betyde aben havner hos dig netop ved betingelserne for et dødbo. 

Et dødsbo giver visse fordele, men også visse forpligtelser når slutsedlen er underskrevet.

"There ain't no free Lunsch"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Hej

Tak for indslagene, vil lige tænke lidt langsigtet, og prøve og stoppe noget ned i røret for at 

se om det er lukket længere nede, og så må jeg lige finde ud af hvad jeg gør for det er jo nemmest nu hvor der er åben.

angående dødsbo kan jeg jo nok ikke komme med noget krav efter 25 år, selvom der måske er  nogen arvinger tilbage.

Mvh Zitta


Du kan aldrig komme med krav når det er dødsbo, jeg tror der menes at du ikke kan tilbagevise et eventuelt senere krav, med henvisning til at du har købt det som dødsbo. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svaret, ser lige hvad jeg kan finde ud af,det skal laves så jeg kan sove roligt.

Mvh Zitta



Punkt renovering

Punkt renovering udføres uden opgravning, og man slipper derfor for huller i græsplænen. Med punkt renovering kan vi ligeledes lave en renovering under huset, uden at skulle fjerne gulve og andet inventar inde i huset.

Ved en punkt renovering (også kaldet en ”partliner”) placerer man en glasfiber ”strømpe” beklædt med en klæber ved skaden i røret. Glasfiber ”strømpen” bliver ved renoveringen presset ud mod rørvæggen som derefter hærder. Efter hærdningen fjerner vi værktøjet igen, og man har derefter en renoveret ledning på ca. 1 meter. Ved flere skader på kloakken kan processen gentages med flere partlinere.


Prisniveauet på en punkt renovering i et 100 betonrør monteret fra en brønd ligger omkring de 5.375,00 kr. inkl. moms.

Der er ikke hul på ledningen, derfor ingen renovering. Derimod sksl der proppes af, så sidegrenen skal fjernes.


Søren O
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis