Troldtekt på kælderloft

Jeg påtænker at sætte træbeton akustikplader på loftet i det kælderlokale, hvor jeg og ligesindede spiller rockmusik.

Jeg kan enten bare klaske dem op på det eksisterende loft, som er helt traditionelt med forskalling, hønsenet og puds eller tage den store tur og fjerne det gamle loft inden jeg sætter pladerne op (besværligt og ekstremt svinende).

Mister jeg meget af effekten ved at springe over hvor gærdet er lavest? Jeg gør det ikke så meget for at lydisolere (min kone tager alligevel hjemmefra, når vi øver), men mere for dæmpe resonansen i rummet.



Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skru da bare direkte i loftforskallingen, men hvis loftet er ret ujævnt, skal der måske forskalles med lister og så bliver der måske for lavt til loft? Hvad med æggebakker istedet?


 

Tak - det er et svar, jeg kan li! 😀

Loftet er nogenlunde jævnt, og udseendet betyder ikke så meget, så skulle de nye plader hoppe og danse lidt, gør det ikke alverden - bare lyden dør lidt hurtigere.

Æggebakker var jo det vi samlede i de glade 60'ere, men nuomstunder har de en lidt anden udformning, så det kun er bunden af en æggebakke, der kan bruges, så jeg ville nok få kolesterol-forgiftning inden jeg fik til hele loftet😄


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Du vil mærke en markant forandring ved dit projekt. Jo større flade des bedre, så tag endelig nogle vægge med også.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvad med sådanne plader:

https://m.thomann.de/dk/the_takustik_hilon25.htm?o=2&search=1523697525

Dem har jeg monteret i et mindre studie med kæmpe succes. De blev monteret med det billigste montage lim jeg kunne finde. 


 

Jeg handler en del med Thomann, og er aldrig stødt på dem - men de ser godtnok interessante ud - tak for link. Gad vide, om man kan spraye dem lyse - lokalet er ikke så stort, så det må godt virke så stort som muligt.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis