Gammel Ericsson væghængt bakelit-telefon som fastnettelefon?

Hej. Jeg har et grafisk bureau, der hedder Dekorativbureauet. Hele konceptet og mit kontor er baseret på sådan et rigtigt detektivbureaueu fra 40'erne. Min firmatelefon er derfor (selvfølgelig) en sort bakelittelefon med drejeskive, og det virker fint – bevares, skal jeg igennem en telefonmenu med DTMF-toner, må jeg bruge et lille tonegenerator-program på min PC og holde telefonrøret hen til højttalerne, men det virker trods alt. Til manges forundring. :-)

Nå, men mit kontor ligger på husets førstesal, så står jeg nedenunder når telefonen ringer, kan jeg ikke nå op på kontoret for at tage den. Men så var jeg så heldig at falde over en spøjs, gammel telefon af en type, jeg ikke har set før (og jeg færdes ellers en del på loppemarkeder og i genbrugsbutikker); En gammel, væghængt Ericsson bakelittelefon uden drejeskive – altså en fastnetstelefon, man kun kan tage, men ikke ringe op fra.

Det store spørgsmål er så, hvordan kobler jeg den til? Der er fire ledninger inde i boksen (som ser ud til at mangle en ledning ud), og det vil ikke være svært at koble noget om med de fine skruer i boksen. Jeg mener, jeg engang har koblet noget tilsvarende til, men det er jo mere end 25 år siden, så jeg kan ikke huske hvordan?

Al hjælp, tips, links eller lignende modtages med stor tak! :-D


Mvh Øyvind


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke bruge telefonen som den er. De 2 sæt skrueforbindelser er til henholdsvis mikrofon og 'højttaler'. Enheden er beregnet til at tilslutte en enhed med drejeskive, klokke med mere. 



Tak for svar. :-)

Jeg forstår det altså sådan, at enheden var beregnet til at bruge i et lukket system – fx. på et hotel – og dermed, kan man i dag ikke bare tilkoble det til det normale kobbernet, som det er? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis