Dampspærre etage ejendom

Hej 

Vi er i gang med at renovere lejlighed 3 etager. 2 ejer.

Vi vil gerne have dampspærre mellem lejligheden for at undgå lugtgener fra underboen.

Men er i tvivl om dampspærre er den rigtige løsning.

Af hvad jeg kan læse er det ikke et problem så længe begge lejligheder er ens temperatur.

Men hellere ikke noget der et krav.

Der var lagt plastik mellem lejlighederne i det gamle loft dog ikke fuget.

Håber der nogen der kan hjælpe.

Hej  Vi er i gang med at renovere lejlighed 3... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Alle jer der siger ingen dampspærre hvad er alternativet? For slippe for madlavning og cerutter?

 Er klar over der vil forkomne lugt i opgangen. Men ville gerne slippe for lugt trække op langs gulv kanterne.?

Det et gammelt hus så igen fælles aftræk til emhætte eller affalds rør.


Så bare da nabo huset blev renoveret lagde de plast mellem etagerne og fuget. Dette er i etage bygning.


Jeg kan ikke se den store forskel på 2 lag gips der er fuget langs væg og en dampspærre. Jeg går dog ud fra at tætheden med dampspærren er lidt større.

Jeg vil dog gerne have en byggeteknisk sagkyndig ind over, som ved hvad han snakker om, f.eks. Hr. Nautrup.


Søren O
Søren O skrev den 15-04-2018 19:06:26

Jeg kan ikke se den store forskel på 2 lag gips der er fuget langs væg og en dampspærre. Jeg går dog ud fra at tætheden med dampspærren er lidt større.

Jeg vil dog gerne have en byggeteknisk sagkyndig ind over, som ved hvad han snakker om, f.eks. Hr. Nautrup.

 Ja det er rigtig Søren.  En tømrer ved selvfølgelig ikke hvad han snakker om..  god pointe 

Til tømreren. Det er nu ikke sådan ment. Med din løsning er vi helt sikker på at der ikke bliver fugtproblemer, men jeg søger noget som kan løse trådstarters problem. Vi bliver mere og mere sarte, og tobaksrøg er altså ikke særligt spændende.


Søren O

Hvis man er så sart, at ingen lugte må trænge ind, så er det vel også et problem, med lugte fra gadeplan? Så er der kun løsningen, at flytte til en ejendom(etplans hus) , der ligger langt væk fra potentielle lugtgener - men så kan der lugte af gylle m.m.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Normalt er der ikke gener gennem en etageadskillelse, den skal jo have en vis integritet over for brand, så lugtgener burde ikke kunne trænge igennem. Men hvis det er det du oplever må der selvfølgelig handles, det kan jo være at tilstanden af underborens loft er kritisk. Det handler om at gøre etagen lufttæt - ikke fugttæt. Kunne du ikke lave et tæt undergulv?

Hvis du lægger en spærrer ud bør du anvende en diffusionsåben spærrer, så minimere du fugtrisikoen. En sådan spærrer er lufttæt.



 Certificeret Statiker

Natur skrev den 15-04-2018 23:18:47

Hvis man er så sart, at ingen lugte må trænge ind, så er det vel også et problem, med lugte fra gadeplan? Så er der kun løsningen, at flytte til en ejendom(etplans hus) , der ligger langt væk fra potentielle lugtgener - men så kan der lugte af gylle m.m.

 Ved ikke om det at være sart. Min kone er multi allergier og astma så der mange ting hun ikke kan tåle. 

Derfor ønsker jeg ordentligt indeklima uden tobaks røg.

40 cerutter og kogt kål stort set hver dag. Så vil man gerne have der ikke længere noget igennem.

Men hvis du ikke har noget konstruktivt at tilføje behøver du ikke at kommentere mere på opslaget


Måske ikke et stort problem for dig. Men er det for vores familie

Ingenioeren skrev den 15-04-2018 23:29:30

Normalt er der ikke gener gennem en etageadskillelse, den skal jo have en vis integritet over for brand, så lugtgener burde ikke kunne trænge igennem. Men hvis det er det du oplever må der selvfølgelig handles, det kan jo være at tilstanden af underborens loft er kritisk. Det handler om at gøre etagen lufttæt - ikke fugttæt. Kunne du ikke lave et tæt undergulv?

Hvis du lægger en spærrer ud bør du anvende en diffusionsåben spærrer, så minimere du fugtrisikoen. En sådan spærrer er lufttæt.


 Det gamle loft var ikke tæt. Derfor nu mens det gamle er nede.

Ville det være dejligt at kunne løse problemet så det ikke er et fremtidigt problem.

Der skal ligges gulvvarme fordelings plader i spån ved ikke om det kan laves helt tæt op af muren for at lukke af.

Huset er gammelt og skævt på ingen lige flader

Wow.. @Preben75 ... hvor er jeg glad for, at vi har nogle dejlige naboer... du lyder til, at du og din kone altid vil rende ind i dårlige af slagsen ;-)   

Hvis man er multiallergiker m.m., så er en etageejendom i byen nok ikke det bedste sted at bo..
Og inden næste sviner - så nej, jeg skal da nok lade være med at komme med indspark til dig fremover - det de andre kommer med, tager du jo ej heller imod...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
  1. S
  2. Natur skrev den 16-04-2018 07:57:31

    Wow.. @Preben75 ... hvor er jeg glad for, at vi har nogle dejlige naboer... du lyder til, at du og din kone altid vil rende ind i dårlige af slagsen ;-)   

    Hvis man er multiallergiker m.m., så er en etageejendom i byen nok ikke det bedste sted at bo..
    Og inden næste sviner - så nej, jeg skal da nok lade være med at komme med indspark til dig fremover - det de andre kommer med, tager du jo ej heller imod...

     Nu vi ved at være oppe i årerne og vores gamle underbo var der intet problem med. Og nu vælger man ikke selv sine naboer.

  3. Hmm jeg søger den bedste løsning for huset og for os selv for at gøre vores sidste tid bedst muligt. Så alle råd tages i mod. Men at man er sart og ikke kan bo i byen det noget pjat. Vi er alle forskellige mennesker viste ikke dette forum kun var for raske folk.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis