Ingen kontakt til mus og tastatur........

Hej med jer.

Jeg har mistet kontakten til min externe mus og tastatur.

Jeg troede det var modtageren der var stået af, men også hvor jeg har købt et nyt tastatur og mus sæt. Indsat batterierne og monteret modtageren på min PC har jeg fortsat ikek kontakt til disse enheder....

Jeg har også prøvet at genstarte men uden at opnå kontakten.


Nogen råd til hvordan jeg får kontakt til mus og tastatur?


På forhånd ATK


/ Njord



MVH Njord
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder som om dine USB porte er overlastat, og du derfor ikke faar stroem til dine ting.

Forsoeg at pille alt fra USB, og saa kun have mus og tastatur tilsluttet.


 

Prøv at slette usb portene via enhedshåndtering.  Højreklik på dem og vælg fjern. Når de er  fjernet, skal du genstarte pc.en, hvorefter de automatisk bliver installeret igen og er fuldstændig nulstillet. Det afhjælper  ofte usb problemer.


Kurt B. Andersen

Jeg har kun haft en og samme modtager i USB porten.

Og nu har jeg skiftet til en andne USB port og det fungerer...

Så der er måske en USB port der er stået af...


Anyway, det kører nu.


MVH Njord

Der er stadig en stor chance for, at porten ikke fejler noget, men bare skal nulstilles, som gøres ved at fjerne dem, som jeg skrev i mit tidligere indlæg. Når først noget låser en port, sker det typisk ved, at kun den ene port låses - ikke de andre, så derfor har du bare kunnet sætte din mus og tastatur til en anden port.

Det kan  man også se ved, at når man første gang flytter en genstand, som man har tilsluttet en usb port, så vil den ved hver flytning lige vise, at den installerer genstanden på porten, da en installation kun gælder for en port.


Kurt B. Andersen

Hej igen.


Jeg er faktisk ikke helt med på hvor man evt nulstiller sin USB port/USB porte.

Jeg har kigget her: /Indstillinger/Enheder/USB og ser kun skærmen som vist herunder....

Er det evt et halt andet sted, jeg skal kigge, så vil jeg gerne have en ledetråd til dette sted?


MVH Njord


MVH Njord

Du skal højreklikke på startknappen og vælge "Enhedshåndtering". Man kan også bare skrive enhedshåndtering i søgeboksen ved siden af startknappen. Så får du en boks frem, hvor du kan se alt indholdet i computeren, diske, netværkskort, grafikkort osv.

Helt nederst finder du "usb-Controllere". Den åbner du ved at klikke på det lille piltegn til venstre for teksten. Så får du en masse ting frem, som alle hedder noget med usb. Dem skal du fjerne en efter en ved at højreklikke på dem og vælge fjern.

Efter en genstart installeres det hele automatisk igen. Hold øje med, hvad du fjerner først, idet du på et tidspunkt også fjerner den usb-port, som din mus og tastatur sidder på, og så kan du jo ikke betjene noget.

Derfor bør du først lige indstille pc.en til, at når du trykker på tænd/sluk knappen, så lukker den pc.en ned. Den står normalt til bare at slumre.

Det kan du ændre ved at følge denne vejledning.

I Windows 10: Vælg Start , og vælg derefter Indstillinger  > System  > Strømstyring og slumretilstand<  > Flere indstillinger for strømstyring. Sidstnævnte står ovre til højre med blåt. 

Så kommer et billede frem, hvor du til venstre skal vælge: Vælg hvad tænd/sluk knapperne gør.

Så får du en boks, hvor du kan sætte din tænd/sluk knap til at slukke, når du trykker på den. Så laver den en kontrolleret nedlukning.

Hvis du ikke fik fjernet alle portene inden du mistede kontakten og den "defekte" port stadig ikke virker efter genstart, så må du lave øvelsen igen, men hvor du denne gang så fjerner alt det, som du ikke nåede at fjerne første gang. Så får du nulstillet det sidste. 

Så kan du se, om du fik porten til at virke igen. 

Hvis ikke du vil have at din tænd/sluk knap stadig skal have Luk funktion, skal du huske at stille den tilbage til det ønskede bagefter.

Lyder det langhåret? Det er det ikke, når først man kan det.

En nemmere løsning kan være, hvis du har mulighed for at få en anden til at fjernbetjene din pc via Teamviewer eller Fjernskrivebord. Så vil pgl. kunne fjerne det hele og genstarte uden nogen ændringer, idet han/hun hele tiden jo styrer din pc med sit eget tastatur og mus. Så kan det klares i løbet af et øjeblik. 

Hvis ikke du kender nogen, som kan det eller du evt. selv har adgang til yderligere en pc, hvor du selv kan gøre det fra, vil jeg gerne gøre det for dig. 

Så smider du bare en mail til mig på [email protected]

Jeg har gjort det utallige gange og har aldrig oplevet, at det efterfølgende gav nogen form for problemer.


Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis