Opvarmning af Garage

Hej Folkens!


Jeg har en ca. 90m2 garage som jeg ønsker opvarmet, men hvad er bedst?

Vi har fjernvarme i huset så ser ikke nogen mulighed at køre retur varme ud gennem garagen. (har fået at vide at det er fyfy?)

Men jeg har et oliefyr på 5kw fra en varebil tilovers, ville det kunne anbefales at benytte?

Ellers må jeg vel ud i en varmepumpe?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Varmepumpe


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Opsætning af fast varmekilde kræver godkendelse af kommunen.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

er et oliefyr til varebil betragtet som fast varmekilde?

Betegnelse for fast varmekilde jf. bygningsreglementet:

http://bygningsreglementet.dk/Tekniske-bestemmelser/12/Vejledninger/Generel_vejledning/Forord


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce

Hvorfor skulle du ikke kunne køre fjernvarme der over?

Det ville vel kun give en endnu bedre afkøling af vandet? det burde fjernvarme selakabet kun blive glade for?


Det skal jo selvfølgelig laves rigtigt.


Med hensyn til fjernvarme, så kommer det vel an på hvilke leveringsbetingelser dit fjernvarmeselskab har. Nogle selskaber har fast afgift efter hvor mange m2 der er opvarmet. Prøv at læse betingelserne, og evt. kontakte selskabet.

Betaler du efter forbrug (energimængde), betaler du samme pris for opvarmning af garagen som du betale for dit hus. Der kan så være en "præmie" fra fjernvarmeselskabet for den bedre afkøling.


Søren O

Jamen har lige haft fat i fjernvarmen, jeg må gerne installere/køre fjernvarmen i garagen.


Der blev det hele lige pludselig nemmere

Tror endda det bliver gulvvarme

Så det jo fast varmekilde og så skal bygning efterisoleres som en tilbygning.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Jeg ville nu ikke have nogen betænkelighed ved at tilslutte fjernvarmen. Det er jo din egen pengepung det går ud over, så mon ikke du helt automatisk vil begrænse dit varmeforbrug. Ellers kan du jo altid efterisolere.

Du kunne jo lave tilslutningen til det eksisterende med et par pex-slanger, så det er nemt at afbryde. Vil du sælge hytten afmonterer du blot slangerne, så går det ikke ud over varmesynsrapporten. Om ny ejer vælger at genetablere tilslutninger er op til ham.

Det samme gælder ved en dårligt isoleret kælder. Hvis der er etableret fast varmekilde, så indgår kælderen også i varmesynsrapporten.


Søren O
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis