Musesikring nødvendigt ved skur?

Jeg har taget en hurtig løsning vedr. et skur, og har derfor købt et samlesæt. "Indsæt billeder" driller lidt, jeg håber man kan se de vedhæftede pdf-filer - som nok er tiltet lidt :o).

Konstruktionen starter i bund og grund med gulvet, som leveres i to flager. Gulvbrædderne er sømmet ovenpå lægter ed dimensionen 45 * 45 mm. Lægterne ligger på tværs af skuret. Jeg regner med at bygge skuret ovenpå betonfliser (med murpap under lægterne).

Nu til spørgsmålet: Hvis man betragter tegningerne, så er der fri luft ud til siderne, p.g.a. gulvlægterne. Der kommer intet dækbrædt i siderne. Jeg spekulerer derfor på, om man skal lade det stå "åbent" og håbe på, at musene ikke gider gemme sig her, da der er chance for gennemtræk. Man kan formentlig også komme til at stikke en lang pind ind fra begge sidder og fjerne blade og hvad der nu ellers havner inde under huset. 

Alternativt overvejer jeg at sømme en smal strimmel hønsenet på enden af lægterne + bunden/gulvbrædderne/hvad der nu er muligt  + samtidig grave nettet ned i jorden (i løbet af byggeprocessen). 

Skuret skal kun bruges til haveredskaber, cykler og måske vinterdæk - altså intet der kan spises. Jeg tror det er nogenlunde overkommeligt at eftermontere hønsenet senere, hvis der kommer museplage.

Hvad ville i gøre? Input og kommentarer modtages gerne.


Træd ikke på mine ledninger :o)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der ikke er noget spiseligt tror jeg ikke det er interessant for mus.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hellere gøre det ordenligt, end at ærve sig over halve løsninger.. det vil tage dig 10 minutter at lave det ordentligt. 

Fruen i huset er ikke vild med mus!

Har fundet noget tætmasket volierernet i Harald, så det bliver løsningen.    


Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis