Kommentarer til projekt: Skunk

Her samles kommentarer til projektet: Skunk

Kommentarer vises både her og på projektet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Ved gulvet tror jeg ikke du kan lave en pæn overgang ved at finde et nyt bræt. Lidt afhængig af hvordan væggen til pulterkammer er placeret i forhold til bjælker under, ville jeg save gulvbrædder over meget tæt på væggen. Så kan du nemt pille gulvbrædder op uden at de tager skade, og genbruge dem ind imod eksisterende gulv. Mangler der så lidt yderst må du lave en lille lav "skunk" som er fuldt isoleret.

Så kan du få lavet ordentlig isolering i etageadskillelse. Principielt er det måske ikke strengt ødvendig med denne isolering hvis du har varm rum neenunder. Men du kommer jo tæt på ydervæggen og det kan nemt trække med kold luft ind i etageadskillelsen, Det er rart at få stopet. 

Jeg ville fortsætte med samme isolerings tykkelse som resten af skrå væggen. 

Når du ikke har skunkrum længere skal du være ekstra opmærksom på udluftning op under dine tagsten. Der skal være 50 mm luft fra isolering og op til lægter. Så kan luften passere op i tagrummet hvor der sikkert er ventilations åbninger. 

Men der er jo ikke så meget luft fordelings adgang når du ikke har skunk rum, Og der skal faktisk være det der svarer til 1 cm sprække udefra hele vejen langs huset. Så der er noget der skal tages hensyn til. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak  

Og 1000 tak for vejledning. Jeg  har fået gulvbrædderne i skunken op - og vil putte isolering i det yderste stykke - som du skrive for træk . 

Og derefter isolering ibskåvæk - med 1 cm til tegl - rigtig forstået ? 

Bruger jeg ståltråd til at hilde isolering på plads i skråvæg ? 

Dernæst danpspære på skråvæg og bed under de yderste gulv brædder !? 

Skal de gamle brædder op derefter på skråvæg  ? Eller ville I bare putte gips pladder på ? 


Det næste blive at få skråvæggen LIGE ned fra eksisterende skråvæg hmm 


Troede bare lige jeg fik en fix ide- som måske er lidt id over min viden og evne  

( blondine 😜) 


Ja fikse ideer er tit noget man kommer med når man har andre til at lave det.   Naturligvis kan det være ud over dine evner og viden nu, men man bliver kun klogere af at prøve. Derved kan man gøre sig klar til endnu større opgaver. Så mangler du praktisk viden så er du havnet det rette sted her. 

Jeg skriver:  50 mm luft fra isolering og op til lægter  

Og så skriver jeg: 1 cm sprække udefra 

Det sidste betyder at nede under nederste tagsten skal du fjerne noget af det mørtel der ser meget tæt ud, og i hullerne skal der et net i så du ikke får problemer med fugle og mus. 

Du skal jo have monteret nogle forskallings brædder til at skrue gips plader på. De skal sidde med  30 cm afstand og i den rette højde som længere oppe. Så kan isolering skubbes ind bag disse og det holdes derved på plads. Det vil nok være en god ide at købe gipsplader på 90 cm i bredden, så er de nemmere at håndtere op ad trappen o.s.v 

Det med højden på forskalling er meget vigtig, så din gipsplade kommer til at flugte med det gamle. Du få rette højde ved at sætte klodser under ved spærene. Der bør du have en masse klodser på forskellig tykkelse, så du kan få det præcis. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

I stedet for at løsne de nederste tagsten, har jeg fjernet en hel mursten bag tagrenden, og monteret er "murstensrist". Jeg har så lavet luftgennemgang gennem ydermuren fra risten til skunken. Dette skal gøres i alle mellemrum mellem spær.

Husk også at montere vindbræt (som fuges i kanter), for at undgå blæst i din isolering.

Jeg vil foreslå dig at nedrive hele skråvæggen, og så få mere isolering i skunken, når du nu alligevel er igang.

Husk også at der skal være udluftning i tagrummet over dit værelse.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis