udnytte loft til 1. sal

Hej. 

Nu har jeg fulgt med herinde i en rum tid og skal nu selv i gang. Vi er ved at kigge på hus på landet, hvor der er skiftet tag i 2010 med høj rejsning og hanebåndsspær. Huset er 100 kvm jf. BBR. Hvad vil i sige der er realistisk at få af kvm på en 1. sal, Jeg ved ikke om det er lavet med trempel eller uden, hvilket jo selvfølgelig er vigtigt, ift udnyttelsen af loftet. 

huset er ca 6 m bredt og 13.5 m langt.

Hvad tror i en total renovering af loft med fjernelse af valmet tag til sadeltag, opmuring af gavle, 3-4 kviste samt 3-4 ovenlys vinduer til koste? det er alt fra isolering til klargøring til gips. Gips og diverse kan jeg selv fikse. 

Huset udefra ser sådan ud, såfremt det kan være interessant ift tagets konstruktion. 

Nogle der har forsøgt sig med at fjerne en skorsten der ikke bliver anvendt på deres hus? 

Mvh. 

Hedevang

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uden at se tegninger er mit bud, at der kan blive ca. 50 m2 i BBR-mæssig definition (fradrag for trapperum og den del af gulvet, hvor der er mindre end 1,5 m fra gulvet og til ydersiden af taget).


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Du bør ikke tænke på at fjerne valm, det er en del af husets DNA. 

Ellers vile jeg sige at med flere kviste tror jeg du kan tillægge lidt mere and Dan H skønner. 

Vi bor i hus 104 m2 grundareal og 60 m2 på 1. sal. Og der er kun 1 kvist.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-04-2018 18:53:14

Du bør ikke tænke på at fjerne valm, det er en del af husets DNA. 


Formålet med at fjerne valm var muligheden for at få vinduer i gavl samt noget mere frit vægplads. Gavlene er pil utætte alligevel, så der skal gøres noget ved dem.

Tror i det vil være realistisk at få 3 udemærkede værelser samt lille toilet på sådanne kvadratmeter? eller vil man gå for meget på kompromis med højde? 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis