Maling på filt dækker ikke efter tre lag. HJÆLP

Hjælp mig, er ved at blive lidt småskør.

Maler og maler og det dækker bare ikke pænt. Og kan ikke finde ud af hvad jeg gør galt. 

Har fuldspartlede mine væge, derefter forankringsgrunder på. Derefter har jeg smurt vævklæb på og sat grundet glasfilt op. Så da alt dette var gjort var jeg glad da jeg skulle i gang med min nyindkøbte maling som er Jotun sens. Efter to lag lignede væggen lort, den nuancerede helt vildt, og nu efter det tredje lag er den stadig ikke ok.  Og det har suget helt af H til. Det er et rum på omkring 10 m3, og har suget en helt spand på 9L indtil videre.  

Hjælp mig, hvor kan fejlen ligge, er simpelthen ved at blive skør over at male så meget. Og betale for så dyr maling som nærmest ikke rækker

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken farve har malingen? 

Den er hvid. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvor længe lader du malingen tørre før ny påføring? Prøv lige at se det an i morgen.


Elektronikteknikeren

Jeg har det ladt tørre omkring 6-10 timer. På spanden står der at det er overmalbar efter to timer. 

Tjek på bøtten at der står hvid / White og ikke base A,  B eller lignende. Den fejl har jeg selv begået og malingen er hvid, men dækker dårligt pga lavere indhold af hvid pigment. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Tror desværre heller ikke det er det som er galt. Der står base hvit. Og fik rådgivning da jeg købte den hos en farvehandler. 


Hvad mener du med at den nuancerede helt vildt? 

Var der helligdage eller så væggen bare forfærdelig ud? 

Hvis ikke vi snakker helligdage - så tænker jeg på potentielt dårligt spartel arbejde. Hvis lyset rammer væggen i en dum vinkel, og der ikke er 100% plantslebet væg, vil det ligne amatørarbejde. Og det kan du ikke male dig ud af. 

Base hvit = base hvid, altså ikke lige så meget pigment som hvis det er en desideret hvid. Forkert rådgivning. Den du har købt er base til pastel-farver og knækket hvid.


Nuanceringen er pga. vævet/filten har suget forskelligt, og at du har malet med forskellige mængder på overfladerne.

Lad det stå og tørre mindst et døgn, og så kan du dérefter begynde at kigge efter farve forskelle.

Glasvæv sluger MEEEEGET  maling, også selvom det er grundet inden, så dine 9L på ca. 12m2 væg kan sagtens være i underkanten!


 

Den med spartle arbejdet kunne måske være det, min mand er ikke proff, og det er første gang han har fuldspartlet en væg, og det drillede ham helt vildt. 

Den nuancerer sådan så det ligner at der er "helligdage", men jeg ved der ikke har været det. Og hvis jeg står i døren og kigger ind i rummet er der ikke noget, men det er først når jeg står helt henne ved væggen og ser langs den at jeg kan se problemet. 

Kan man gøre noget for at filten ikke suger så meget?? Tænker vævklæb eller forankringsgrunder ovenpå filt inden man maler den?? (har nemlig et rum mere som der er opsat filt i, men ikke malet endnu)

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også