Kværnet skrue

Hej med jer,

Vi er lige flyttet i hus og da jeg ville sætte lampe op på det ene værelse stødte jeg på et problem, som en eller anden forhåbentlig kan hjælpe mig med?!?

Den ene skrue i udtaget i loftet er helt kværnet og den kan hverken drejes den ene eller den anden vej (N).

Jeg har prøvet med en bred gummielastik imellem skruetrækker og skrue, dog uden effekt.

Er der nogen der har et lille fif, som vil falde i rigtig god jord?😊

Mvh Anne 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds. 

Hvis du har mod på det kan du ombytte denne klemme med en af de andre. Du slukker for strømmen ved sikringstavlen, afmonterer hele udtaget ved at skrue de 2 større stjerne skruer ud. Så lægger du mærke til hvor ledninger sidder. Jeg kan se kanten af en orange dåse bagved, det indikerer at det har en alder hvor de lyseblå sidder i N en sort i M1 og så er det usikker om der er flere i.  Bagved skruer du skruen helt ud af klemmen, og denne falder ud. Det samme gør du med klemme M2/L. Så kan du ombytte dem så den dårlige sidder i M2/L, da du ikke har brug for denne klemme på forsiden, er der ikke ledninger i denne klemme kan du smide den dårlige væk. Alle ledninger sættes på plads og spændes fast, og lampeudtag sættes op igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tusinde tak,

Jeg vil prøve mig frem med jeres gode forslag. Så vej jeg hvad weekenden skal bruges til😊👍🏻

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis