Montering af blandingsbatteri og vandhane på koblingsdåse

Min vvs'er har netop installeret nye vandrør til brus og vandhane i forbindelse med renovering af vort badeværelse. 

Som jeg kan se, har han alene monteret en beskyttelseshætter på koblingsdåsen. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg kommer videre. Min umiddelbare indskydelse er følgende: 

1) At lukke for vandet

2) At afmontere beskyttelseshætter 

3) At montere en haneforlænger (så lang, at den cirka stikker et par millimeter ud af væggen)

4) At montere ballofix på vandhane (eventuelt vinkelmuffe inden balloxfix, så det er nemmere at montere slangerne til vandhanen) og forskruninger til blandingsbatteri på brusearmatur 

Er det den korrekte metode - og er der noget jeg skal være opmærksom på. særligt når jeg skruer beskyttelseshætten af og når jeg skruer haneforlængeren på? 


På forhånd tusind tak. I plejer at komme mig til undsætning, så jeg håber, at I også kan redde mig denne gang. 

Med venlig hilsen

Jakob 


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser nu rigtig nok ud det der er lavet, hvis det er altså er til håndvasken det på billederne. I bruseren skal dåsen stikke ud af væggen, så der kan laves vådrumssikring. Hvis den ikke gør det er der nok ikke brugt den rigtige dåse. 

Til håndvasken kan man bruge sådan en her, 

https://www.billigvvs.dk/Roer-fittings-Ventiler-Stophaner-Nilhaner--Stopventil-1-2-x-3-8-nippel-lang-model-1691248.html

De fås i kort og lang model. 

Til bruseren kan du bruge dem her, de kan afkortes i længden. 

https://www.billigvvs.dk/Reservedele-tude-Monteringstilbehoer-brusebatterier--Excentrisk-forskruning-3-4-x-1-2-laengde-75-5-mm-1406901.html

Hej Mbs


Tusind tak for dit svar. Det er håndvasken, jeg har taget billede af. Der er vådrumisoleret omkring brus. Jeg skal lige høre. Er den fremgangsmåde jeg har beskrevet ovenfor rigtig? 

Og er der eventuelt noget jeg skal være opmærksom på, når jeg skruer den der haneforlænger ind? Jeg er lidt nervøs for, at jeg ikke får den ordentligt monteret mellem koblingsdåsen og haneforlængeren, så der drypper vand ned i fugen - altså inde i væggen. 

Den haneforlænger jeg har tænkt at købe til både vandhane og brus er følgende: 

https://www.johannesfog.dk/byggecen...de=2530401 

På vandhanen vil jeg som sagt sætte en ballofix på haneforlængeren. På brus er der forskruninger med det blandingsbatteri, jeg har købt, som jeg kan montere blandingsbatteriet på. 


På forhånd tusind tak. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Køb du hellere de stopventiler der er linket til i andet oplæg, og den lange model, så kan det være du slipper for haneforlængeren. Og du spare balofixen plus en overgang fra balofix til tilslutningsslange


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hej Epoxymanden 

Tusind tak for svar. Det vil jeg lige overveje. Det ser nemmere ud. Jeg har dog allerede de fornødne ballofix-ventiler liggende. 

Er den fremgangsmåde jeg har beskrevet korrekt? Er noget jeg skal være opmærksom på? Jeg er lidt paranoid, når det gælder vand. 


På forhånd tusind tak for hjælpen. 

Husk at ridse gevindet inden du pakker det, pakgarnet kan godt køre med rundt. Men ellers ja så er det bare med at klø på


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også