Utæt kompressor

Hej

Jeg har en Harald Nyborg kompressor der er blevet utæt. Jeg har ikke helst styr på hvad delen hedder, men kan det være en vandudskiller eller noget?

Det er i det gennemsigtige plastik der er kommet et hul, og luften fiser ud.

Bonusspørgsmål ;-)

Jeg har købt en "pistol" i HN, men spidsen på den dur kun til nogle løse spidser, ikke den helt spidse til at pumpe bolde med, da den har udvendigt gevind, hvor pistolen også har udvendigt gevind. Er der nogen der har set pistol med invendigt gevind, eller en "boldspids" der passer til min HN pistol?


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner en kombineret vandudskiller og reduktionsventil. Måske glasset kan købes som reservedel hos onkel Harald. Ellers prøv at søge på nettet - der står sikkert et fabrikat og typenummer på ventilen.

Er hullet på den cylindriske del af glasset, kunne et lille stykke cykelslange og et spåndebånd løse problemet midlertidigt.


Søren O

Hvis vandsamleren er utæt ved glasset, kan du skrue det af ved at afmontere messingdimsen forneden. Du skal dog passe på da den ikke tåler så meget. Selve pakningerne er standart fiber/O-ringe.

Lykkes det ikke at gøre den ok, kan du garanteret købe en helt ny ved Harald før Storebæltsbroen, forudsat du kommer fra den rigtige side.  Husk at pakke med gevindtape hvis .................     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvis du ikke kan købe reservedel til vandudskilleren, så koster en ny ca. 200 kr.

Jeg har en H-N kompressor, hvor en reduktionsventil "satte sig".

Jeg afmonterede ventilen, og satte lynkoblingen på igen - den kører såmænd helt fint uden reduktionsventilen.   

Jeg kan ikke lige se ud af billedet, om du har samme mulighed.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Hej alle

Tak for svarene. Jeg tror jeg vil frem med en nøgle og se om jeg kan skrue tingen af.

mvh 


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis