Randfundament og muldjord?

Hej Alle,

Jeg skal igang med at bygge et tilbygning på 78m2. Vi skal bygge et fundament af 40cm beton og 60cm leca thermbokke. 

Jeg vil gerne høre hvis det er bedste til fjærne muldjord første ind men grave randfundament eller hvis men skal grave fundament først og støb de først 40cm af beton og så gå i gang med at grave muldjord væk? 

Håber i kan hælp med nogen tips!

På forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer helt an på hvad du bruger af hjælpemidler. Hvis du bruger maskiner, skal du passe meget på dine therm-blokke, de holder ikke til ret meget.

Jeg vil klart foreslå at rømme muldjorden før udgravning og støbning.


Søren O

Vi skal brug en minigraver! 

Men jeg har ikke planer om at lægge thermblokke før muldjord er gravet væk, på grund af plads i randen. Det er mere i forhold til støbning af beton og hvad er den nemmest måde eller mest normale?

Det normale nu om dage, er at grave ud og etablere en sandpude, og så graver man rende ud til fundamentet.

Jeg lavede en tilbygning i 1996 og lavede det på samme måde, jeg havde en entreprenør, til alt grave arbejdet, og lave sandpude, jeg støbte selv og lavede alt det andet.

Entreprenøren lavede kloakken samtidig, lavede badeværelse) så der ikke skulle graves op igen.


Vi prøver igen, i morgen --

Super input!

Tak for svaret!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis