Hvad er det her? Og kunne det evt. indholde asbest?

Hej brugere

I forbindelse med jeg er begyndt at fjerne tapetet i huset fra 1970, opdager jeg at der sidder noget hvidligt/mønsteret bag tapetet. Kunne dette evt. indholde asbest? Det ligner noget man har klisteret tapetet på med. 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det kan brænde så er et ikke asbest.......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Nogen som har kendskab til disse materialer? 

????

Det er, som Orla Nautrup skriver, spånplade inderst, og har ikke noget med asbest at gøre. Der er heller ikke asbest i dine masonitplader, så ville de være forbudte for længst. Karl Smart tager simpelt hen gas på dig, når han påstår at der er asbest i masonitplader. Det var jo 1. april i går. Prøv at søge på Google efter masonitplader.



fase
CphNY skrev den 02-04-2018 00:15:39

Har virkelig brug for noget ekspertise her.

Det der sidder "klistret" på tapetet, er formodentlig sisal og har absolut ikke noget at gøre med aspest:  https://da.wikipedia.org/wiki/Sisal

Det svarer sådan nogenlunde til glasvæv som vi bruger i dag.

Det er så klistret på noget spånplade.

Der er for mig at se ikke noget usundt i den væg.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har aldrig udtalt mig om det var asbest her i denne tråd , kun at hvis trådstarter tog en flig af det han skrabede af fra væggen og så forsigtigt prøvede om det kunne brænde , det er en let og billig asbest test.

I den anden tråd som trådstarter også har kørende , angående loftplader , så kan man ikke udelukke noget , jeg har aldrig skrevet at der var asbest i de plader , men at det ikke er muligt ud fra fotos at give en 100% sikre vurdering .



Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Tak for de brugbar svar! 

Jeg tænker umiddelbart det sikreste ville være, at få materialerne undersøgt via analyse.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis