WiFi fra Mobilt bredbånd.

Jeg er ved at afskaffe mit kobber-internet og gå over til mobilt bredbånd. Jeg har købt et abonnement med 1000 Mbit, det burde række.

Min plan var at sætte simkortet i en gammel mobiltelefon og lade den køre som hot spot. På den måde ville jeg også have et reservetelefonnummer, så der kan ringes til mig, når jeg snakker på det almindelige mobilnummer.

Problemet er nu, at telefonen slukker for hot-spot funktionen, når der ikke har været forbundet i 10 minutter. 

Er der et sted i telefonen, hvor jeg kan slå dette fra?

Hvis jeg sætter en WiFi extender til, vil telefonen så opfatte den som værende connected, og dermed lade være med at slukke for HotSpot?

Hvis jeg gerne vil have internettet ud i netkablerne i huset, hvad skal jeg så bruge af grej for at binde det på med?


Alle gode ideer er velkomne.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det med at bruge en tlf som hotspot er ikke nogen go ide tlf. er ikke beregnet til at køre konstant på nettet - bruger en hel........ masse strøm og ant. er heller ikke så god til dette formål - forslag find f.eks. en hauwei LTE B315 router i g&g eller dba de er ikke så dyre.

i med simkortet og du er kørende med både Ethernet(kabel) og wifi.

noget andet er 1000mb (1gb) er ikke meget - her i huset er det fyret af på en halv time når det går godt har 350gb og det kan lige holde til en måned såååååå god fornøjelse.

f.eks streame en god film i en time i en rimelig kvalitet koster nemt 2-4 gb (2000 - 4000mb).

mvh Michael


Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Tak for input.

Det er 1000 Gb, altså en tera. Det burde jeg nå langt med.

Jeg vil gå ud og finde en router.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

ups :-) rart at få at vide man sidder og sover det er det med store og små bogstaver............ok med en tera det rækker vist til det meste :-)

lige et tips med LTE router kig på mastedatabasen hvor der står en mobilmast i dit selskab og ret routeren ind efter det evt. med en ekstern antenne, så kan du få fuld knald på signalet, det kan lade sig gøre at få op til en 50 - 60Mbit/s i download.

Jeg bor ca. 1km fra masten og en masse forhindringer imellem - har strikket en lille parabol sammen op på loftet og har dermed 5 streger 4g signal og vi streamer til 2 fjernsyn og til tider 3 computere samtidig uden problemer i fuld HD.

når du kigger efter en ny router så find en med mulighed for ekstern antenne (2 antenne indgange) og den kan køre med MIMO teknologi evt. også med CA (carrier agregation) det er noget med at bruge to kanaler på en gang så kommer der rigtig godt med smæk på download/upload hvis det understøttes af udbyderen.


Michael


Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hvor finder du Mobilt internet med 1000 GB data? og til hvilken pris? 

Her hvor jeg bor kan jeg nemlig trække højere hastighed på mobilnettet, end på kobbernettet, så det eneste der har holdt mig på kobberet er, at jeg ikke har kunne finde løsninger over mobilnettet med nok data, til en realistisk pris

Annonce

Det er hos Oister jeg har fundet det.

Jeg skal betale 129 pr md for ubegrænset (1000 Gb). Desværre sluttede det tilbud den 28/03, men mon ikke der kommer noget lignende igen. 

Jeg har Oister i forvejen, og jeg kan downloade med mellem 45 og 55 Mbit ved at bruge en mobiltelefon som HotSpot. I forhold til at jeg indtil nu har betalt 210 kr pr md for en 11/1 Mbit forbindelse via kobber var fristelsen for stor.


Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ser lige at Oister har et nyt tilbud:

https://www.oister.dk/mobilabonnement/taletidsabonnementer/oister-fritale-fridata/

Fri data og fri telefon, SMS og MMS for 139 pr md.


Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Kan anbefale den Hauwei LTE B315 der skrives om. Det eneste der er mærkeligt ved denne er, der er 100 MB port på som jeg ser det. det er kun ved wifi man så kan få over 100Mb. Obs, vær opmærksom på der ikke altid er eksterne antenner med. Har også prøvet D-Link 4G det var ikke en success. Jeg havde 149 MB på en Iphone 6S speedtest med TDC. Har nu Telmore, som også er TDC, den giver ikke det samme af en eller anden grund.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Har selv TDC pga. den gode dækning med abb. på 500GB -kan ikke lige huske prisen, men er væsentlig dyrere

139,- og med 1TB det lyder næsten for godt til at være sandt.

især når deres bredbåndsløsning er 160GB til 199.-

hvad  er forskellen.

er der noget med at man ikke må bruge mobilabbonement til netværk ?

eller er den regel fjernet

Det kræver vel så man bor et sted med god dækning..

Har trådløs ruter i arbejdsbilen, det er noget svingende med kvaliteten når man sådan køre rundt, det er TDC mobil.


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis