Reperation af vandskuret mur

Hej. Jeg har en sydvendt vandskuret væg, som efter vinteren har fået en lille bitte murskade (Se billede). På billedet er væggen lidt algegrøn pga. en stor buske/træ som har stået for tæt på(er fjernet). Det skal jeg selvfølgelig rense af inden at jeg reparerer det. Mit spørgsmål er: 

Hvordan reparerer jeg det bedst ? Skal jeg først putte noget fint beton i hullet og så pudse efter med noget vandskuringsmørtel(f.eks. - se billede) ??

På forhånd tusind tak.
Michael Larsen.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer lidt an på hvor meget du har zoomet ind (jeg kan ane på mursten indenunder at det er en lille skade). Din mur ser ikke ud som vandskuret, men nærmere stænkpudset. Jeg synes at overfladen er lidt for rustik til at det er vandskuring. Men under mikroskop ser selv en glatslebet metal overflade meget rå ud. 

Jeg ville skære de revner op til ca. 10-15 mm bredde, og så fylde det hele med færdigblandet vandskuringsmørtel, hullet først så det får lidt ekstra tørretid. Kommer der noget ud imellem de fine knotter på muren vaskes det af med en svamp og du kan duppe det reparerede så overfladen kommer til at ligne resten.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik,
Tusind tak for din tilbagemelding. Det skulle gerne være vandskuret. Billedet er taget MEGET tæt på. Du kan se målene på billedet. Vil din anbefaling være den samme efter at have set billedet igen med mål på ?

På forhånd mange tak.

Michael L., Morsø

Ja det var noget i den retning jeg regnede med. Det er så lille et hul at du ikke behøver andet end slut behandlings materialet hele vejen. Og hvis ikke du synes at revnen skal repareres er det også ok kun med den lille skramme. Du vil nok opleve at revnen nemt kan opstå igen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak Erik 😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis