Plæneklipper kvalitet. Hjælp til valg

Hej jeg er blevet have og hus-ejer for førstegang, så nu går jeg pludseligt op i alt muligt jeg aldrig havde overvejet før, f.eks. plæneklipper! :)

Har et 500kVm drivhus med græs i, det skal slås.

Har 7500m2 grund, men nok kun lidt af det ~1500m2 der skal slås.

Jeg sidder i kørestol, min grund er helt flad, derfor kan de stærke selvkørende plæneklippere faktisk godt trække mig rundt, imens de klipper (har testet med min mors).

Har kig på to modeller. En fra texas og en fra Al-ko.

Jeg går op i kvalitet, er ikke fan af braller. Har ok med vedligehold, men ikke hvis det er pga. køb/smid ud kvalitet :). 

Al-ko er fra østrig, det lyder jo godt.

Nogle anbefalinger?

https://www.bygxtra.dk/produkt/razor-5150-trwe-benzin-plaeneklipper/ 

https://www.bygxtra.dk/produkt/al-ko-plaeneklipper/ 


18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske en robotplæneklipper skulle med i overvejelserne. ?


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Jens.

Ja det virker jo også smart, nok især til inde i drivhuset.
På resten af grunden dog, der er det noget med at slå nogle stier og inden mellem tæerne i frugtplantagen, der ved jeg ikke helt hvor godt robotten vil klare sig? Og så er man jo måske ude i at købe både det ene og det andet, det vil jeg nødig i første omgang


Jeg har ikke personlige erfaringer med hverken Texas eller Alko, med mit indtryk er at Texas er OK, men kvalitet kan være lidt svingende. Alko mener jeg derimod ikke at have hørt andet end godt om.

500 KVM drivhus..... Nu er jeg misundelig.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er lidt at tage fat i .
Og det høje græs/beplantning skal nok under alle omstændigheder have en tur med buskrydderen og en kraftig græsslåmaskine først, men bagefter kan en robot måske godt køre rundt og hygge sig  

Der findes kun én plæneklipper der er værd at eje, og det er en Klippo.

Svensk kvalitet. 

Alu skjold, rigtige lejer i hjul, forhjulstræk, hvilket er suverænt når man skal bakke eller vende. Og så bare generelt proffesionel kvalitet. 

Skønt drivhus, der kunne jeg godt bruge meget tid hvis ......  

Hold dig fra AL-KO, deres maskiner er tit et helvede at skaffe reservedele til. 

De maskiner Texas sælger er af en gennemsnitlig kvallitet. Dog er der normalt ingen problemer med at skaffe stumper.

Men hvis du skal bruge klipperen til at trække din stol, kunne jeg forestille mig du er bedst tjent med en der har baghjulstræk, da du så "bare" skal sænke håndtaget på klipperen for at få mere træk på hjulene hvis det kniber. Ydermere kan der nemt lægges mere træk på hjulene hvis du køre med en græsopsamler på maskinen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
uldal skrev den 28-03-2018 16:14:49

Hold kæft et fedt drivhus!!!! MISUNDELIG! Hvad vil du bruge det til? Lave en "sub"verden?

Ja en lille sub-verden kan man måske godt kalde det. Vi har puttet en del højbede ind, noget regnvandsopsamling, et par borde og stole, en lille sandkasse.

Det skal være en blanding mellem dyrkning af spiselige afgrøder, blomster, måske et par figentræer. En sommerfugle busk.

Et hæng ud sted i grønne omgivelser

Der er strøm og vand også, så tror det kan blive rigtigt skønt  

O.M.E skrev den 28-03-2018 17:07:17

Der findes kun én plæneklipper der er værd at eje, og det er en Klippo.

Svensk kvalitet. 

Alu skjold, rigtige lejer i hjul, forhjulstræk, hvilket er suverænt når man skal bakke eller vende. Og så bare generelt proffesionel kvalitet. 

Det lyder godt, må dog ud og prøve en så, for tror at det er bedre med baghjulstræk ifht at trække mig rundt

 

Nitter skrev den 28-03-2018 17:36:01

Skønt drivhus, der kunne jeg godt bruge meget tid hvis ......  

Hold dig fra AL-KO, deres maskiner er tit et helvede at skaffe reservedele til. 

De maskiner Texas sælger er af en gennemsnitlig kvallitet. Dog er der normalt ingen problemer med at skaffe stumper.

Men hvis du skal bruge klipperen til at trække din stol, kunne jeg forestille mig du er bedst tjent med en der har baghjulstræk, da du så "bare" skal sænke håndtaget på klipperen for at få mere træk på hjulene hvis det kniber. Ydermere kan der nemt lægges mere træk på hjulene hvis du køre med en græsopsamler på maskinen.

Hvis det ikke skal være al-ko, har du så et bud?

Tror i øvrigt du har ret ifht baghjulstræk

 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis